Erfaren kommunikationskonsulent til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune

Søg jobbet

Kommunikation
Deltid - alt under 37 timer
Fastansættelse

Vil du være med til at lave god kommunikation til borgere, virksomheder og medarbejdere på beskæftigelsesområdet?
Vi søger en erfaren kommunikator i Ledelsessekretariatet på Rådhuset 30 timer om ugen. 

Om jobbet 
Vi søger en kollega med en stærk kommunikationsfaglig profil og et skarpt blik, som kan være med til at rådgive og styrke kommunikationen i vores forvaltning.  

Beskæftigelsesområdet er under forandring, og det kræver kommunikation af høj kvalitet til borgere, virksomheder, medarbejdere og ledere. Som kommunikationskonsulent hos os skal du derfor have blik for både de interne forhold i forvaltningen og det, der sker i verden omkring os.  

Du får til opgave både at producere indhold og rådgive om gode kommunikationsløsninger, fx når vi skal udrulle nye tiltag som følge af beskæftigelsesreformen, eller når vi skal fortælle vores omverden om forvaltningens indsatser og tiltag for at hjælpe borgere i job og uddannelse.  

Med dig er vi tre konsulenter, en grafiker og en student i teamet. Vi arbejder tæt sammen, byder ind med gode idéer og hjælper hinanden i mål med opgaverne.  

Dine opgaver 
Du kommer til at bidrage til – og selv løbe med – mange forskellige typer af opgaver, det kan fx være at

  • tilrettelægge og rådgive om interne og eksterne kommunikationsindsatser og udarbejde kommunikationsplaner  
  • udarbejde og rådgive om tekster til fx pjecer og hjemmesider  
  • skrive nyheder, primært til intra og LinkedIn
  • udarbejde information til forvaltningens intranet

Hvem er du?
Vi forventer, at du 

  • er en dygtig kommunikator, der kan give kommunikationsfaglig rådgivning og sparring, og som kan omsætte omfangsrige faglige oplæg og tekster til god og forståelig kommunikation  
  • samarbejder konstruktivt med dine kolleger i teamet og med kolleger i resten af forvaltningen 
  • sætter en ære i at lykkes med at få forskellige fagligheder og organisatoriske hensyn til at mødes i kommunikationen 
  • har en relevant uddannelse

Kendskab til Københavns Kommune og/eller Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen er en fordel, men ikke et krav. 

Løn- og ansættelsesforhold 
Tiltrædelse den 1. januar 2026. Ansættelsen er 30 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.

Mere information
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Trine Korsgaard på 25 80 90 12/wc4c@kk.dk. 

Søg via linket senest fredag den 14. november 2025
Vi forventer at afholde samtaler i uge 47 og evt. 48.  

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen 
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.