Erfaren chefkonsulent til team Brugerfokus, Kommunikation og Design i Københavns Kommune

Søg jobbet

Ledelse
Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at styrke brugercentreret design og kommunikation i Danmarks største kommune, og er du klar til at udforske ledelsesrollen? Så er det dig, vi søger.

Som chefkonsulent vil du få ansvaret for at arbejde med brugerfokus og brugervenlighed. Din primære rolle vil være at sikre, at vores kommunikation og digitale løsninger er brugervenlige og tager udgangspunkt i brugernes behov. Dette vil ske i tæt samarbejde med dine dygtige kolleger i kontoret og i teamet, som hver dag arbejder for at løfte kommunens løsninger til en ny, brugerorienteret standard.

Du skal gerne have interesse for ledelse, da du på sigt vil komme til at vikariere som teamleder, når den nuværende teamleder går på barsel. Du skal derfor have mod på at lede vores arbejde med UX og brugervendt kommunikation samt have ansvar for teamets daglige drifts- og udviklingsopgaver.

Du vil blive en del af et team med 11 medarbejdere. Teamet er et af fem teams i udviklingskontoret Automatisering og Udvikling, som er en del af Center for Løn og Personale i Koncernservice i Københavns Kommune. Her arbejder vi med administrative lettelser, hvor vi har fokus på at skabe og videreudvikle services inden for løn- og personaleadministration, så de skaber værdi for ledere og medarbejdere i hele organisationen. 

Teamets opgaver
Teamets medarbejdere bruger en stor del af deres arbejdstid i projekter med kolleger fra kontoret og resten af organisationen. Her er deres rolle at sikre, at brugerne er i centrum, når vi udvikler og implementerer nye løsninger – både i behovsafdækning, design og udvikling af løsningen og i implementerings- og forandringsarbejdet.

I teamet bidrager vi med at få brugervendt kommunikation til at spille. Vi rydder op i fagtermer, gør den ønskede handling tydeligere og lettere at gå til.

Teamet har ligeledes ejerskabet for designsystemet til Københavns Kommunes Serviceportal. Serviceportalen rummer selvbetjeningsløsninger og vejledninger til brug for ledere og medarbejdere i Københavns Kommune. Designsystemet beskriver praksis for brug af UI-elementer, funktionaliteter og opbygning af Serviceportalen. Vi har ansvaret for at sikre, at udvikling i Serviceportalen sker i overensstemmelse med designsystemet, hvor vi har en central rolle i design og brugertest af nye løsninger. Vi har også ansvaret for, at designsystemet løbende bliver vedligeholdt og udbygget.

Endelig har vi i teamet ansvar for etablering og implementering af fælles metoder i kontoret. Det sker blandt andet gennem vores Metodebibliotek, hvor man kan finde frem til de metoder, skabeloner og retningslinjer, som vi arbejder efter i kontoret.

Derudover så vil vi rigtig gerne styrke vores arbejde med datadrevet UX, så hvis du har erfaring med dette og mod på at styrke det, så vil der være rig mulighed for det.

Din profil
Vi forventer, at du

  • har en relevant kandidatuddannelse
  • brænder for brugercentreret design og kommunikation
  • har erfaring med design og kommunikation
  • har kendskab til ServiceNow
  • har ledelseserfaring eller mod på at drive den faglige ledelse af arbejdet med UX, brugervendt kommunikation og design samt udarbejdelse og implementering af fælles arbejdsmetoder i vores kontor
  • som leder er involverende, tillidsbaseret, god til tydelig forventningsafstemning og har fokus på den enkeltes udvikling
  • er en holdspiller, som har fokus på det gode samarbejde
  • har erfaring med IT-udvikling, projektledelse og -styring
  • har erfaring med datadrevet UX/CX

Hvad får du hos os?
Vi tilbyder et job, hvor du får

  • mulighed for at udvikle dig og gøre en forskel for vores brugere
  • kolleger og ledere, som har fokus på det gode samarbejde og høj medarbejdertilfredshed
  • et uformelt arbejdsmiljø, hvor vi er ambitiøse på vores faglighed og opgaveløsning
  • afvekslende opgaver og mulighed for indflydelse
  • mulighed for kurser og kompetenceudvikling i jobbet   
  • fleksibilitet i forhold til arbejdstider og mulighed for hjemmearbejdsdage

Automatisering og Udvikling – dit nye arbejdsfællesskab
Vi bor på Borups Allé kun to min. gang fra Fuglebakken Station. Automatisering og Udvikling består af 70 kompetente og engagerede kolleger, som alle arbejder med at skabe løsninger, der letter administration for organisationens ledere og medarbejdere.

Hos os får du et spændende job, hvor du får mulighed for at gøre dine ideer til virkelighed. Du bliver en del af et udviklingsmiljø, hvor der er højt til loftet og stort fokus på faglighed.

Ansættelsesvilkår
Tiltrædelse den 1. januar 2026 eller efter aftale.

Løn- og ansættelsesvilkår vil være med indplacering som chefkonsulent på AC-overenskomsten med tillæg. Der medfølger et tillæg ved konstituering som teamleder.

Yderligere information 
Du er velkommen til at kontakte teamleder Ines Brkic på 23 26 82 48 eller udviklingskonsulent Aksel Bjerregaard på 24 48 59 73, hvis du har spørgsmål til stillingen. 

Upload ansøgning, CV, og uddannelsespapirer. Husk at medsende dine eksamenspapirer med karakterer. Har du en kandidat, skal du også medsende papirer fra din bacheloruddannelse

Søg via linket senest søndag 23. november 2025  
Vi afholder to samtalerunder i uge 49-50.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, økonomi, løn, indkøb, ESG, forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 750 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.