Erfaren byggesagsbehandler til Teknik- og Miljøforvaltningen
Vi tilbyder en stilling som byggesagsbehandler, der kan bidrage til at styrke vores team. Hos os vil du træffe afgørelser, der er med til at udvikle såvel som at bevare vores arkitektoniske kulturarv inden for rammerne af lovgivningen, de politiske visioner og beslutninger.
Som byggesagsbehandler hos os bliver du en del af en dynamisk og faglig stærk enhed, som beskæftiger sig med byggesagsbehandling af etageejendomme i det sydlige og vestlige København samt konstruktionssager, skiltesager og screening af byggesager på tværs af kommunen. Ved behandling af byggesager tager vi bl.a. stilling til indretning, anvendelse og omfang af eksisterende og nye bebyggelser til beboelse, erhverv eller begge dele - spektret af byggesager er stort og forskelligartet. Byggesagerne i enheden omfatter alt fra større etageboligbebyggelser, herunder ungdoms-og tagboliger til ombygninger af kontorbyggeri, facadeændringer, indretning af restaurant og skiltesager.
Ansvarsområder
- træffe afgørelser i større og mindre byggesager, herunder både om- og tilbygninger og nybyggeri
- sikre at sagerne overholder gældende lovgivning, herunder bygge- og planlov
- holde løbende dialog med rådgiver, virksomheder og andre interessenter undervejs i byggesagsforløbet
- afholdelse af forhåndsdialoger - såvel som generel vejledning af borgere, erhverv og andre interessenter i vores kundecenter på telefon og mail
- koordinere og visitere relevante byggesager til de rette instanser i kommunen, herunder vej-, miljø-, og affaldsmyndigheden
- bidrage til udvikling af processer og procedurer indenfor byggesagsbehandling
Vi forventer, at du
- har baggrund som arkitekt, ingeniør, bygningskonstruktør eller lignende
- har 2-3 års erfaring med myndighedsarbejde – gerne som byggesagsbehandler
- har godt kendskab til relevant lovgivning, herunder bygge-, plan- og forvaltningslov
- god til at arbejde selvstændigt såvel som i et team
- danske formidlingsevner både i skrift og tale
- struktureret og løsningsorienteret
Vi tilbyder
- tværfagligt fællesskab med dygtige og engagerede kollegaer
- en arbejdsplads som vægter god trivsel og arbejdsmiljø
- mulighed for faglig og personlig udvikling
- fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde
Om enheden og området
Du bliver en del af en enhed med 22 medarbejdere, som er en del af Område for Bygninger. Området har ansvaret for byggesagsbehandlingen i Københavns Kommune og har ca. 230 medarbejdere. Vi er en del af Bygge- Parkerings- og Miljømyndigheden (BPM), der varetager myndighedsopgaver indenfor byggeri, miljøbeskyttelse, parkering og byliv. I BPM stræber vi efter at sikre en fleksibel og imødekommende servicekultur overfor kommunens borgere og erhvervsliv. BPM er en del af Teknik- og Miljøforvaltningen, der beskæftiger ca. 2.400 ansatte og holder til centralt på Islands Brygge i København. Forvaltningen har ansvaret for at skabe rammerne for en bæredygtig og dynamisk byudvikling i Københavns Kommune. Vi arbejder med bygge-, planlægnings-, miljø- og infrastrukturprojekter, der skal sikre en høj livskvalitet for byens borgere og en sammenhængende og grøn by.
Ansættelsesforhold
Stillingen er med en arbejdstid på 37 timer om ugen inklusiv frokostpause, og du vil blive omfattet af en flekstidsaftale.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst. Afhængig af dine kvalifikationer kan der indgås forhandling om tillæg mellem den ansættende leder og den forhandlingsberettigede organisation.
Vi ønsker stillingen besat den 1. august 2025 eller snarest herefter. Upload dit CV, motiveret ansøgning og evt. andre relevante dokumenter, når du søger stillingen.
Mere information
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte enhedschef Judith Furu-Grage på 23 60 33 28.
Søg via linket senest onsdag den 4. juni 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 24-25.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.