Er du vores nye specialist inden for brand og beredskab i Kultur- og Fritidsforvaltningen?

Søg jobbet

Drift og service
Øvrige
Undervisning
Fuldtid
Fastansættelse

Har du lyst til at gøre byen klar til kultur- og fritidsoplevelser i tæt samarbejde med gode kollegaer? Vil du gerne være en del af en attraktiv arbejdsplads, hvor vi prioriterer at være en kompetent og stabil samarbejdspartner for både brugere i forvaltningen og eksterne aktører? Så har vi en spændende og nyoprettet stilling, du bør søge. 

Om stillingen
Som vores nye specialist inden for brand og beredskab vil du opleve stor variation i dine opgaver og ansvarsområder, og du vil have tæt samarbejde med Københavns Kommunes ejendomme om den daglige drift. Du vil få ansvar for at opbygge og implementere nye arbejdsgange i arbejdet med brand og beredskab.

Dine vigtigste opgaver er:

  • Gennemgang af driftsjournaler
  • Tilsyn med brandtekniske installationer
  • Driftssikring
  • BR18
  • Sikre at DKV-planer bliver fulgt

Om dig
For at bestride stillingen, skal du have:

  • Indgående kendskab til BR18 og DKV-planer
  • Erfaring med udførelse af brandsyn og brandsynsbekendtgørelsen (2341)
  • Undervisningserfaring (formidling til driftsansvarlige)
  • Kørekort under hele din ansættelse

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har relevante kurser inden for brand og beredskab, som fx Brandteknisk Grunduddannelse (krav for at foretage brandsyn) og/eller Brandteknisk Videreuddannelse (for brandsyn af bygninger med brandstrategi, samt farligt oplag (tekniske forskrifter).

Vi lægger også vægt på at du:

  • Har lyst til at bidrage til vores arbejdskultur med godt humør, sparring og hjælpsomhed
  • Holder dig ajour med den teknologiske udvikling og lovgivning, og hvordan ny teknologi kan understøtte vores daglige opgaveløsning 
  • Er god til at holde overblik og arbejde med struktur
  • Er god til at videreformidle gældende lovgivning på området til bl.a. driftsansvarlige
  • Er initiativrig, løsningsorienteret og sætter en ære i at levere kvalitet til tiden

Om os
Faciliteter er en del af Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune. Du finder os på idrætsanlæg, museer, biblioteker, kulturhuse og i svømmehaller. Her har vi ansvaret for ejendomsdriften, vedligehold, rengøring og meget mere.

Vi lægger stor vægt på et godt kollegaskab og en arbejdskultur, hvor vi hjælper hinanden og deler ideer og inputs, så vi løser opgaverne så smart som muligt inden for de eksisterende rammer.

Du bliver en del af Danmarks største arbejdsplads og en forholdsvis nyoprettet organisation, hvor du i Vicevært KBH kan sige goddag til mere end 100 kollegaer i vores forskellige tværgående teams, der dagligt arbejder på at gøre byen klar.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på mellem 30-37 timer om ugen efter eget ønske. Ansættelse pr. 1. marts 2026.

Der indhentes børne-og straffeattester samt referencer i forbindelse med ansættelsen.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Regin Olsen på 23 61 16 45.

Søg via linket senest fredag den 9. januar 2026
Ansættelsessamtalerne afholdes i uge 3.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.