Enterprise Mobility Manager til Team Mobility i Koncern IT
Er du nysgerrig, ambitiøs, og evner du at se, hvordan forretningsbehov kan omsættes til konkrete mobile løsninger, der kan skabe værdi for brugerne i kommunens syv forvaltninger? Vil du være med til at accelerere anvendelsen og udbyttet af den mobile arbejdsplads til gavn for vores ca. 50.000 kollegaer og ca. 660.000 borgere? Så er det måske dig, vi leder efter til stillingen som Enterprise Mobility Manager i Team Mobility i Koncern IT.
Arbejdsopgaver
Som Enterprise Mobility Manager kommer du til at have en koordinerende og rådgivende rolle ud mod kommunens syv forvaltninger. Det betyder, at du skal være i kontakt med samarbejdspartnere både på tværs af forvaltningerne, men også ud mod eksterne samarbejdspartnere. Teamet understøtter den fortsatte udvikling og implementering af mobile løsninger, der gør hverdagen lettere for medarbejdere i Københavns Kommune i anvendelsen af kommunens mobile platform. I Q2-2025 har vi hjemtaget driften af den mobile platform, bestående af ca. 25.000 mobiltelefoner/tablets. I Q1-2026 skal vi hjemtage driften af de tilhørende mobilabonnementer (tale/data).
Du kommer til at arbejde med mange forskellige fagligheder på tværs af organisationen. Du skal derfor trives med at samarbejde med kollegaer på tværs af afdelinger og på forskellige ledelsesniveauer.
Dine hovedopgaver bliver at
- udarbejde og koordinere fælles principper, politikker og retningslinjer for anvendelsen af forskellige typer mobilabonnementer (tale/data)
- udarbejde ny governancemodel i samarbejde med forvaltningerne vedr. deres behov for mobilabonnementer
- rådgive forvaltningerne vedr. "de gode" løsninger ift. forretningsbehovet, herunder anvendelse af device og mobilabonnementer
- optimere mobile løsninger løbende med henblik på at få et større operationelt og økonomisk udbytte af disse
- understøtte den fortsatte udvikling og implementering af mobile løsninger, der gør hverdagen lettere for medarbejdere i Københavns Kommune
- være Københavns Kommunes repræsentant i fælles offentlige projekter og udbud, vedr. mobilityområdet
- fastlægge og beskrive servicemål på mobilityområdet
- være samarbejdspartner med relevante producenter, operatører og leverandører
- bidrage til videreudvikling af controlling på devices, mobilabonnementer og anvendelsen heraf
Det daglige arbejde kommer til at foregå i tæt samarbejde med øvrige faglige kompetencer i teamet og teamkoordinator.
Din profil
Du er løsningsorienteret og kan hurtigt skabe overblik og struktur. Du har erfaring med mobile teknologier i en større organisation og trives med at arbejde i et team.
Det er vores forventning, at du hurtigt formår at tilegne dig viden, både om en stor og forskelligartet organisation, samt et komplekst teknisk landskab og formår at omsætte denne viden til konkrete services.
Det er en fordel, hvis du
- har stor erfaring med mobile løsninger
- har flere års relevant erfaring fx som telefoniansvarlig, product owner eller systemejer
- har viden om kontering/kontoplaner til afregning af mobileabonnementer
- har viden og indsigt i mobilnetværk, samt sikkerhed for mobil devices
- har erfaring med at agere op mod ledelsen i en politisk styret organisation
- har en analytisk tilgang til opgaveløsning og evner at nedbryde komplekse problemstillinger til konkrete løsninger
- har stærke kommunikative evner, herunder at du kan forstå og kommunikere forvaltningernes behov i et kort, klart og præcist sprog
- kan samarbejde med mange forskellige interessenter og på tværs af forskellige fagligheder
- har erfaring fra en stor offentlig organisation
Om arbejdspladsen
Du bliver en del af et ambitiøst team med et stærkt sammenhold. Vi har et godt samarbejde om de daglige opgaver og der er rig mulighed for sparring. Teamet er placeret i serviceområdet Den Digitale Arbejdsplads, hvor du og teamet samarbejder med andre agile teams om at udvikle end-to-end løsninger til vores mange og forskelligartede brugere i forvaltningerne. Vores fælles formål er, at kommunens medarbejdere er godt digitalt klædt på til at løse deres opgaver overfor borgere og virksomheder. I Den Digitale arbejdsplads er der en høj trivsel, et godt samarbejde på tværs og en åben tone, som vi alt sammen tror på skaber de bedste forudsætninger for at levere gode løsninger.
Hvad kan vi tilbyde dig?
Vi tilbyder et job med gode muligheder for at sætte dine kompetencer og/eller talenter i spil. Vi prioriterer din løbende kompetenceudvikling højt. Vi har taget det hybride arbejde til os, og der er derfor rigtig gode muligheder for at få hverdagen til at hænge sammen i forhold til din livssituation.
Ansættelsesvilkår
Løn forhandles efter overenskomst og kvalifikationer.
Stillingen er fra 30 til 37 timer ugentligt, alt efter forhandling og med familievenlige arbejdstider og flekstid.
Dit arbejdssted bliver Koncern IT, Borups Allé 177 i København NV.
Vi håber, at du kan starte snarest muligt.
Vil du vide mere?
Hvis du er interesseret og gerne vil høre nærmere, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Jack Frederiksen på 28 19 51 67 eller kontorchef Steffen Skjødt Lyngsø på 29 43 59 16.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Søg via linket senest søndag den 3. august 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende.
Om Koncern IT
Vi er KIT – Københavns Kommunes Koncern IT. Vi går på arbejde for at skabe en mærkbar forskel i Københavns Kommune. Vores mål er at gøre digitalisering enklere samt styrke grønnere og mere brugervenlige it-løsninger til gavn for hele København. Hver dag leverer vi stabil og sikker it-drift til over 45.000 medarbejdere. Læs mere på Koncernit.kk.dk.