Enhedssekretær med flair for administration og kommunikation til Bygningsfornyelsen i Københavns Kommune

Søg jobbet

Øvrige
Fuldtid
Fastansættelse

Vi søger en imødekommende og struktureret administrativ enhedssekretær, som kan være et stærkt fundament for en velfungerende dagligdag og et godt fællesskab i vores enhed. Du har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner, erfaring med administrative opgaver og gerne erfaring fra en politisk styret organisation. 

I Bygningsfornyelsen arbejder vi for at understøtte en god udvikling blandt byens private boligejendomme. Vi administrerer både en række puljer og arbejder aktivt opsøgende ude i byen. Vores fokus er på sunde og sikre boliger, arkitektur, grøn omstilling og at sikre boligforeningernes egen handlekraft. Med bygningsfornyelsesindsatsen skaber vi sammen med københavnerne en bæredygtig hovedstad, der er attraktiv at bo og leve i. Det kan du være med til at gøre til virkelighed.

Om stillingen
Som enhedssekretær får du en afgørende rolle for, at hverdagen i enheden fungerer godt. Du vil blive del af et team, som bistår hele enheden med økonomisk og juridisk faglighed samt løser egne, faste opgaver. Vi har samtidig et tæt samarbejde med vores søsterenheder i Områdefornyelsen og Gårdhaver. Du vil arbejde tæt på ledelsen af enheden og bistår med ledelsesunderstøttende opgaver.

Væsentlige opgaver

  • Ansvarlig for administrative HR-opgaver (bl.a. rekrutteringsprocesser, ferieregistrering, timeregistrering og bestilling af IT-autorisationer).
  • Varetage økonomiopgaver i samarbejde med enhedens økonomikonsulent (bl.a. håndtering af fakturaer og oprettelse af indkøbsordrer i Kvantum, samt eget ansvar for konti til interne enhedsudgifter).
  • IT-ansvarlig (bestilling af udstyr, løbende vedligehold af Sharepoint-infrastruktur, og kunne hjælpe kolleger med IT-programmer efter oplæring til superbruger). 
  • Praktisk planlægning og hjælp til afholdelse af enhedsmøder, enhedsdage, eksterne arrangementer o.l. i samarbejde med kolleger.
  • Betjening af enhedens ”postkasser” i Outlook og vores system F2 med uddelegering og besvarelse af henvendelser i samarbejde med enhedschef og kolleger.
  • Understøtte, at vi får et godt fællesskab og gode fysiske rammer i et kontor med aktivitetsbaseret indretning og ingen faste pladser.
  • Være hjælpsom og kunne vurdere når kollegaer har brug for en ekstra hånd.

Om dig

Vores enhed har mange forskellige indsatsområder, og vi søger en kollega der trives i et miljø med mange forskellige fagligheder og kompetencer.

  • Har en relevant administrativ eller økonomisk uddannelse/baggrund
  • Er serviceminded og glad for at hjælpe kolleger og bidrage til fællesskabet
  • Har erfaring med lignende opgaver indenfor f.eks. HR, administration, ledelsessupport eller håndtering af praktiske økonomifunktioner
  • Gerne kendskab til IT-systemerne SAP/Kvantum og e-doc
  • Generel god IT-forståelse og evne til at formidle det til andre
  • Har lyst til at være med til at understøtte udviklingen af Københavns boliger
  • Arbejder selvstændigt og er løsnings- og udviklingsorienteret

Vi kan tilbyde dig
Et alsidigt job i en spændende og udviklingsorienteret organisation med gode kolleger, der har forskellige faglige baggrunde. Du vil få stor indflydelse på tilrettelæggelsen af eget arbejde, have mulighed for fleksible arbejdstider, hjemmearbejde og have god kollegial sparring og ledelsesmæssig opbakning.

Hos os får du muligheden for at arbejde i en stor, spændende enhed med mange forskellige kvalifikationer og profiler. Ligeledes er det en chance for at arbejde på Danmarks største arbejdsplads, Københavns Kommune, med over 45.000 ansatte. Der sker altid noget spændende. Og du får ikke mindst muligheden for at bidrage til Bygningsfornyelsens ambition om at passe godt på den eksisterende by og bidrage til en sammenhængende og mangfoldig by, hvor boligstandarden hæves, energiforbruget sænkes og arkitekturen fremtidssikres.

Du kan finde mere information om Bygningsfornyelsen arbejde på Københavns Kommunes hjemmeside. Der er også eksempler på de puljer, københavnerne kan søge på https://byfornyelsespuljer.kk.dk/

Hvis du vil vide endnu mere om os, kan du også lytte til tre podcasts om Bygningsfornyelsens historie og arbejde: Podcastserien “Blød By”, som består af tre afsnit produceret af BYLYD

Vi sidder på Islands Brygge 37 på Amager, og du vil høre til i en hjemmezone for enhedens godt 35 medarbejdere, hvor du og dine kolleger deles om skrivebordene i stedet for at have faste skriveborde.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.

Stillingen er en fast fuldtidsstilling på 37 timer inkl. frokostpause, men der kan også være mulighed for andre løsninger.

Stillingen ønskes besat pr. 1. september 2025 eller snarest derefter.

Mere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Mathilde Johnsen på 20 18 18 40 eller enhedschef Kristine Dose Bertelsen på 51 84 30 93.  

Søg via linket senest søndag den 24. august 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 35.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.