Enhedschef til Bygningsfornyelsen i Københavns Kommune
Sunde og sikre boliger til alle københavnere. Bevaring og fremtidssikring af Københavns hverdagsarkitektur. Grøn omstilling af byens private boligejendomme. Styrkelse af boligforeningernes handlekraft.
Det er Bygningsfornyelsen fire formål. Kan du bidrage til at realisere dem? Hvis du kan, så er det måske dig, vi leder efter.
Vi tilbyder en spændende stilling som enhedschef i Bygningsfornyelsen i Teknik- og Miljøforvaltningen i København. Enheden er ansvarlig for tildeling af ca. 100 mio. kr. årligt i støtte til at renovere den eksisterende boligmasse i byen. Derudover går vi forrest i den grønne omstilling og arbejder med solceller, bylivsgader, lokalt forankrede klimamedarbejdere og meget andet.
Om jobbet
Organisatorisk er enheden placeret i området for Mobilitet og Byfornyelse (OMB), som en af fire enheder. Du vil have personaleansvar for ca. 35 medarbejdere, heraf fire teamkoordinatorer. Medarbejderne i enheden har baggrund inden for byplanlægning, arkitektur, byggeri, byrum, jura, klima, strategi- og projektudvikling, internationalt samarbejde, borgerinddragelse og meget mere. Som enhedschef i OMB bliver du desuden en del af en velfungerende chefgruppe sammen med tre enhedschefkolleger og områdechefen.
Bygningsfornyelsen varetager en central rolle i at fremtidssikre de københavnske boliger. Dette sker konkret via dialog og rådgivning af borgerne i regi af en række forskellige puljer; bl.a. bygningsrenoveringspuljen, toiletpuljen (installationsmangler) og støjpuljen.
Enheden huser også Boligkommissionen, som sikrer byens boliger mod sundhedsskadelige forhold.
De seneste år er enhedens opgaveportefølje desuden vokset markant, så vi i dag også arbejder mellem husene med klima, grøn omstilling og bylivsprojekter i gaderummet. Du skal derfor som enhedschef kunne favne en stor opgavemæssig spændvidde og understøtte medarbejdernes arbejdsglæde og samarbejde – både internt i enheden og på tværs.
Aktuelt vil du bl.a. skulle arbejde med at
- implementere og omstille enheden til at arbejde i overensstemmelse med nyt Administrationsgrundlag
- videreføre samarbejdet med Christiania om den igangværende forandringsplan og partnerskab
- konkretisere og realisere mål fra Københavns kommende Klimastrategi og handleplan i enhedens arbejde
- understøtte enhedens fortsatte udvikling via bl.a. internationale samarbejder m.m.
- implementere og styrke ny økonomimodel for enheden
Vi arbejder tæt sammen, og derfor sidder vi også sammen. Vi har aktivitetsbaseret indretning, og sidder ikke det samme sted hver dag. Det giver enhedschefen mulighed for at være tæt på kolleger og medarbejdere afhængig af, hvad der er i fokus.
Om dig
Du er allerede leder og har erfaring med at lede en bredt sammensat medarbejdergruppe. Du er engageret og brænder for at gøre København til en endnu bedre by at leve og bo i. Din faglige baggrund er ikke altafgørende, men vi forventer, at du har kendskab og interesse for bolig- og bygningsområdet.
Du er nærværende og ambitiøs, du er eksperimenterende og løsningsorienteret, og du evner at lytte. Samtidig sikrer du videndeling og koordination på tværs af område, afdeling, forvaltning og eksterne samarbejdspartnere og du ved, at ledelse i en politiskstyret organisation kræver fleksible tilgange og opgaveløsninger. Du er optaget af ledelse og arbejder aktivt med teamstrukturer, delegering og medledelse.
Herudover forestiller vi os, at du
- har en relevant akademisk uddannelse, og meget gerne en lederuddannelse
- værdsætter en god og inddragende kommunikation af alle aktører
- har erfaring fra en offentlig organisation, gerne med opgaver inden for Bygningsfornyelsens portefølje
- er analytisk og kan fokusere både på processer og resultater
- er god til at opbygge relationer, har udpræget forståelse for andre mennesker og drives af at få andre til at lykkes
- kan styre og tage ansvar for økonomi og budgetprocesser
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og cheflønaftalen for Københavns Kommune og gældende overenskomst.
Enhedschefen refererer til områdechefen.
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt.
Vi ønsker stillingen besat den 1.august 2025 med respekt for allerede planlagt ferie.
Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte områdechef Mikkel Balskilde Hansen på 29 40 87 58.
Vi ser frem til at læse din ansøgning.
Søg via linket senest mandag den 9. juni 2025
Vi afholder to samtalerunder hhv. den 12. juni og den 17. juni.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.