Engageret og erfaren servicedesk-koordinator til Børne- og Ungdomsforvaltningen

Søg jobbet

It og kommunikation
Fuldtid
Fastansættelse

I Børne- og Ungdomsforvaltningen ønsker vi at styrke vores It-servicedesk, så vi sikrer effektiv it-support af Københavns Kommunes skoler og dagtilbud. Til den proces søger vi en engageret og erfaren koordinator, som kan styrke vores It-servicedesk og samtidig etablere supporten af en ny Microsoft-platform, som lærere og pædagogiske medarbejdere skal tage i brug senere på året. Dine ansvarsområder falder inden for to områder:

Koordinering

  • Du vil blive koordinator for vores It-servicedesk, der består af ca. syv supportere.
  • Du vil koordinere og fordele opgaver inden for servicedeskteamet.
  • Det vil være din opgave at motivere, involvere og sikre sammenhæng og udvikling af teamet.
  • Du vil være proaktiv og ansvarlig for den løbende udvikling af interne processer og nye arbejdsopgaver.
  • Du vil være ansvarlig for at sammentømre vores to eksisterende supportteams til et fælles team.
  • Du vil etablere supporten af en ny Microsoft-platform, som skoler og dagtilbud tager i brug i slutningen af 2024.

Support

  • Du vil sammen med resten af teamet supportere lærere og pædagoger i it.
  • Du og en kollega vil have supportansvaret for den ny it-platform, men I vil samtidig skulle kende og supportere i øvrige it-løsninger.
  • På hverdage sidder du eller en kollega klar til at tage imod og besvare både skriftlige og telefoniske henvendelser fra lærere og pædagogiske medarbejdere vedrørende den pædagogiske it: fx indkøb, reparation af iPads og computere samt support af brugeradministration, login og Aula.
  • Dit arbejde vil være selvstændigt og struktureret via sagsbehandlingsværktøjet Nilex.

Om dig

  • Du har evnerne til at motivere dine kolleger og gå i front for nye tiltag.
  • Du har erfaring med at koordinere opgaver i et team.
  • Du har viden om it og har erfaring med it-support.
  • Du er tålmodig og imødekommende over for brugerne, og du forstår at oversætte tekniske løsninger til et sprog, der taler ind i brugernes hverdag.
  • Du er god til at planlægge og strukturere, og du kan prioritere og sætte en tydelig retning for teamet.
  • Vi forventer, du har en videregående uddannelse fx inden for it eller administration.

Om os
Du kommer til at arbejde i BUF IT-drift (BIT), Børne- og Ungdomsforvaltningen. BIT har til formål at sikre drift, support og udvikling af den pædagogiske it på kommunens skoler og dagtilbud, herunder fx serverdrift, netværk, indkøb, login og anvendelse af Aula. Din arbejdsplads bliver i BIT's servicedesk.

Vi kan tilbyde en arbejdsplads med højt til loftet og frihed under ansvar. Vi er en afdeling med mange forskellige jobfunktioner og profiler. og det er vigtigt, at der er plads til alle. Vi har en uformel tone, og gør hvad vi kan for, at det altid er sjovt og rart at komme på arbejde, også når der er fart på.

Om forvaltningen
Vi glæder os til at byde dig velkommen til et spændende job i Danmarks største forvaltning, hvor opgaverne er mange, og den politiske bevågenhed er stor. Vores fælles mål er, at alle københavnske børn bliver livsduelige og får de bedste betingelser for at lære, udvikle sig og trives. Udover at du bliver en del BUF IT-drift, bliver du også en del af Administrativt Ressourcecenter, hvor du får ca. 250 dygtige kollegaer, der beskæftiger sig med budget, kapacitet, administration, it og meget mere. Børne- og Ungdomsforvaltningen driver og udvikler dagtilbud, skoler, fritids-, og specialtilbud. Børne- og Ungdomsforvaltningen har til opgave at sikre folkeskoleuddannelse og dagpasningstilbud til alle Københavns børn og unge. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Børne- og Ungdomsforvaltningen her.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fastansættelse på 37 timer om ugen. Lønnen fastlægges efter gældende overenskomst og forhandles via tillidsrepræsentant. Vi ønsker, at du kan tiltræde snarest muligt.

Mere information
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Mahmut Bulut på 2612 7243.

Søg via linket senest fredag den 24. maj 2024