Engageret bilsagsbehandler til Din Sociale Indgang i Københavns Kommune
Grundet en intern omrokering har vi brug for en ny kollega, der har lyst til at være med til at gøre en positiv forskel for borgere med funktionsnedsættelse, og sikre at de kan deltage i aktiviteter på lige fod med alle andre.
Er du interesseret i myndighedsrollen og brænder for at arbejde med Servicelovens § 114 vedrørende støtte til bilkøb? Eller er du klar til at udvikle dine kompetencer inden for dette specialiserede område?
Hvis ja, så er denne stilling måske noget for dig!
Afdelingen for Biler er en del af Hjælpemiddelområdet, i Din Sociale Indgang i Københavns Kommune. Din Sociale Indgang er ét center, hvor alle myndighedsområder i Socialforvaltningen er samlet.
I Hjælpemiddelområdet, er vi organiserede i afdelinger med forskellige funktioner. Vi består af 75 dedikerede medarbejdere, der behandler ansøgninger om hjælpemidler, boligændringer og handicapbiler.
Afdelingen for Biler
Afdelingen består af otte bilsagsbehandlere, fire administrative medarbejdere og en faglig koordinator. Vi behandler ansøgninger om støtte til køb af bil efter Servicelovens § 114 til borgere i Københavns Kommune, der har en varig nedsat fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse. Herudover behandler vi ansøgninger om hjælpemidler efter servicelovens §§ 112 & 113, når der er sammenfald med ansøgning om støtte til køb af bil.
Vi har fokus på, at sagsbehandlingen sker professionelt, ordentligt og med inddragelse af borgeren. Samt på at udvikle os fagligt i forhold til ny viden og i egen praksis for at kunne yde den bedste service til vores borgere.
Bilsagsbehandler
Din primære opgave vil være sagsbehandling efter Servicelovens § 114 om støtte til køb af bil. Skulle vi anbefale en el-scooter eller et andet hjælpemiddel, vil du også håndtere sagsbehandlingen for disse, inklusiv ubehandlede ansøgninger om hjælpemidler, som kan inkludere eksempelvis kørestole, arbejdsstole m.v. Derudover vil du indgå i en vagtordning blandt bilsagsbehandlerne, hvor I skiftes til at håndtere generelle henvendelser fra borgere omkring bilansøgninger, bilreparationer og specifikke tilpasninger af biler, såsom automatgear, lift og bespænding af hjælpemidler.
Vi er flere afdelinger, der arbejder tæt sammen og hjælper hinanden på tværs. Der vil derfor også ved behov være mulighed for at du skal sagsbehandle på andre relaterede/lignende områder.
Vi vil sørge for en grundig oplæring uanset din erfaring med Servicelovens § 114, så du bliver godt rustet til opgaven.
Vi søger dig, som
- Har en relevant sundhedsfaglig uddannelse (ergoterapeut, fysioterapeut, socialrådgiver eller sygeplejerske)
- Har lysten til kompetenceudvikling indenfor handicapområdet
- Har erfaring med sagsbehandling af ansøgninger om støtte til køb af bil eller myndigheds sagsbehandling generelt indenfor handicapområdet
- Besidder gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
- Er fleksibel og ansvarsbevidst
- Arbejder effektivt, selvstændigt og struktureret i forhold til opgaveløsningen
- Tænker i helheder og medinddragelse af borgerne i sagsbehandlingen
- Tænker tværfagligt og har lyst til at indgå i tværfagligt samarbejde med resten af Din Sociale Indgang og andre samarbejdspartnere
- Har gode IT-kundskaber
Vi kan til gengæld tilbyde
- En arbejdsplads med fagligt dygtige og engagerede kollegaer
- Vi har flekstid og mulighed for hjemmearbejde
- En grundig og tilpasset oplæring
- Et job, der er præget af tæt samarbejde med borgere, tværfaglige samarbejdspartnere og leverandører på området
- Et spændende, udviklende og udfordrende job med mulighed for indflydelse på tilrettelæggelsen af det daglige arbejde
- En afvekslende hverdag med dage på kontoret, samtaler med borgerne og vurdering af behov for særlig indretning af biler, samt deltagelse i afprøvninger
- En arbejdsplads hvor der er fokus på vidensdeling og udvikling af fagligheden på området
- Et godt arbejdsmiljø med kollegialt sammenhold og humor i hverdagen
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst og efter principper om lokal løndannelse.
Arbejdstiden er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt med flekstidsordning, og ønskes besat fra den 1. oktober 2025.
Din Sociale Indgang er en røgfri arbejdsplads.
Adresse: Din Sociale Indgang, Borups Allé 43, 2200 København N.
Yderligere oplysninger
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Sofie Hedegaard Nielsen på 29 79 03 90.
Søg via linket senest søndag den 17. august 2025
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34.
Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.
Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra d. 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.
Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.