Energisk og struktureret akademisk medarbejder til sekretariatsbetjening på Københavns Rådhus (etårigt barselsvikariat)
Søg jobbet
Trives du tæt på beslutningsprocesser i et til tider hektisk miljø?
Og kan du sikre en god understøttelse af ældrerådet i landets største kommune?
Så er du måske vores nye kollega. Vi søger en fuldmægtig til et barselsvikariat i Center for Ledelse og Kommunikation i Københavns Kommunes sundheds- og omsorgsforvaltning, som dels skal sekretariatsbetjene Københavns Ældreråd, dels spille ind i centrets øvrige opgaver.
Der er sjældent to dage, som er ens i Center for Ledelse og Kommunikation – dine opgaver vil spænde bredt, og dine samarbejdsflader være mange. Din primære arbejdsopgave vil være sekretariatsbetjening af Københavns Ældreråd, derudover får du ansvar for og kommer ind over andre opgaver omkring forvaltningens topledelse.
I tæt samarbejde med en kollega vil du skulle betjene Københavns Ældreråd. Det indebærer bl.a. sekretariatsbetjening i form af mødeforberedelse, -deltagelse og -opfølgning og udarbejdelse af høringssvar, notater og oplæg. Arbejdet sker i tæt samarbejde med rådets medlemmer, kollegaer i forvaltningen, kommunen og eksterne samarbejdspartnere.
Som en del af Center for Ledelse og Kommunikation skal du også være med til at sekretariatsbetjene direktion, borgmester og det politiske udvalg på sundheds- og ældreområdet. Vores hverdag er præget af mange forskellige og til tider uforudsete arbejdsopgaver, og du skal derfor også bidrage til, at vi i fællesskab får grebet og løst alle de opgaver, som ligger og lander på vores bord. Du vil bl.a. være med til at besvare henvendelser til borgmester og direktion.
Som person er du energisk, vedholdende, fleksibel og struktureret. Du tager initiativ og bevarer overblikket i pressede situationer, og så kan du se, hvor du kan gøre en forskel. Du har sans for detaljen og leverer i høj kvalitet. Det er vigtigt, at du trives i en tværgående rolle, hvor du er bindeled og løbende har en bred dialog med mange dele af vores store organisation.
Din profil
vi forventer, at du
- har relevant videregående, akademisk uddannelse
- er god til at koordinere og har et godt blik for både det store billede og de små detaljer
- gerne har erfaring med arbejdet i en stor, politiskledet organisation, hvor tingene går stærkt, og hvor der er mange snit- og samarbejdsflader
- sætter fagligheden højt, er serviceorienteret og lægger vægt på, at kvalitet og detaljer er i orden
- trives med et stort ansvar og fagligt råderum – og at være en del af et arbejdsfællesskab, hvor vi både kan bede om og tilbyde en hjælpende hånd for sammen at nå i mål
Vi tilbyder
Du bliver en del af afdeling Betjening af Direktion og Ældreråd med i alt syv medarbejdere, som varetager den grundlæggende understøttelse af forvaltningens direktion og kommunens ældreråd. Afdelingen er en del af Center for Ledelse og Kommunikation, der samlet set har ansvaret for betjening af det politiske udvalg, borgmester, direktion og ældreråd samt ansvar for presse og kommunikation. Vi arbejder i et professionelt og ambitiøst miljø, hvor alle ca. 35 medarbejdere og ledere bidrager til at få tingene til at gå op i en højere enhed.
Vi har en høj faglighed, en spændende og relevant kerneopgave og en høj grad af tillid og uddelegering til hver enkelt medarbejder. Hos os er omgangstonen uformel, og alle bidrager til at skabe et godt arbejdsmiljø.
Vi er en del af Sundheds- og Omsorgsforvaltningen med i alt ca. 10.000 ansatte, der hver dag sikrer sundheds- og forebyggelsestilbud, rehabilitering, pleje og omsorg til borgerne i Københavns Kommune.
Københavns Ældreråd består af 25 medlemmer. Ældrerådets medlemmer er folkevalgte og repræsenterer ældre borgere i København over 60 år. Ældrerådet har til opgave at rådgive Københavns Borgerrepræsentation om ældrepolitiske spørgsmål og skal høres i alle sager, der vedrører ældre borgere i hovedstaden.
Løn- og ansættelsesforhold
Vi ønsker, at du kan starte den 1. august 2025. Du indplaceres som udgangspunkt som fuldmægtig, og løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. Dit primære arbejdssted er Københavns Rådhus, men du skal også arbejde i Sundheds- og Omsorgsforvaltningens centralforvaltning på Borups Allé i København N.
Yderligere information
For yderligere oplysninger kan du kontakte afdelingsleder Julie Lorentzen på 51 62 69 04.
Søg via linket senest onsdag den 11. juni 2025
Vi forventer at afholde samtaler i uge 25 og 26.
Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.