Dygtig og engageret kontraktmanager til Køretøjer og Materiel i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Økonomi
Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at sikre, at vores kontrakter bliver korrekt administreret og overholdt – og følge opgaverne tæt? Trives du med at være i løbende dialog med eksterne leverandører og kollegaer? Er du administrativt stærk og glad for tal?

Så er det måske dig vi leder efter som kontraktmanager i enheden Køretøjer og Materiel, der er en del af afdelingen Parker, Kirkegårde og Renhold i Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune.

Om jobbet og dine arbejdsopgaver
Vi har brug for en dygtig og engageret kollega, der har erfaring med formidling og eksekvering af de forhold der er aftalt i kontrakterne og som formår at forholde sig objektivt til eventuelle problemstillinger.

Du skal holde snor i kontrakterne i alle faser og sikre at vi bruger dem rigtigt, holde leverandørerne op på kontraktuelle forpligtelser, holde fokus på minimering af kontraktuelle/økonomiske risici samt løfte behov og muligheder for forlængelse inden kontraktens udløb.

Dine opgaver omfatter bl.a.

  • opdatering af kontrakter/kontraktgrundlag
  • godkendelse af kontraktuelle prisreguleringer indmeldt fra leverandører
  • løbende journalisering
  • samarbejde med kategoriansvarlig om spend-analyser
  • løbende dialog og opfølgning med leverandører om kontraktuelle forpligtelser
  • indmelding af kontrakt i Kvantum
  • opfølgning om kontrakten fungerer og benyttes
  • at deltage i markedsdialog med potentielle leverandører
  • at foretage diverse stikprøvekontroller af leverancer etc.
  • at bidrage ved udarbejdelse af indstillinger

I det daglige vil dine tætteste samarbejdspartnere være kollegerne inden for paletten af udbud og indkøb samt den kategoriansvarlige.

Om dig
Som person er du effektiv, detaljeorienteret og vedholdende. Du er en stærk koordinator og serviceorienteret, samtidig med at du har god gennemslagskraft og følger opgaverne til dørs.

Din uddannelsesmæssige erfaring er ikke så væsentlig, men det er erfaringen. Vi ser gerne at du har mindst fem års erfaring med kontraktstyring fra en større (gerne politisk) organisation og ”aftalecompliance” både internt i organisationen og eksternt over for leverandørerne.

Vi har en forventning om, at du kan nikke genkendende til en del af disse punkter:

  • Du kan arbejde både selvstændigt og koordinere med andre
  • Du er skarp og diplomatisk på samme tid
  • Du er relationelt stærk, god til at samarbejde og skabe konstruktive dialoger, internt som eksternt
  • Du er vant til at kommunikere åbent, klart og tydeligt i både skrift og tale på tværs af en kompleks organisation
  • Du kan håndtere mange interesserenter, både interne og eksterne
  • Du sætter dig hurtigt ind i tingene med et godt overblik og blik for de vigtige detaljer
  • Du har erfaring med ERP-systemer
  • Du har kendskab til/erfaring med KMD IA
  • Du har erfaring med spend-analyser
  • Du er engageret og har humor

Om Køretøjer og Materiel
Du bliver en del af Køretøjer og Materiel med reference til enhedschefen. Her får du 17 dygtige kolleger, der løser mange forskellige opgaver inden for indkøb og udbud, politisk betjening, strategi, udvikling, projektledelse, kommunikation – og alt med et bæredygtigt afsæt.

Køretøjer og Materiel udbyder, indkøber, registrerer og sælger 2.000 køretøjer og maskiner for hele Københavns Kommune med en samlet anlægsværdi på knapt 600 mio. kr.
Enheden har som ejer af indkøbskategorien køretøjer og materiel overtaget kommunens kontrakter på byggematerialer og værktøj (55 mio.kr.) og serviceydelser til maskinvedligeholdelse (50 mio.kr.).

Vi tilbyder 

  • rum for faglig udvikling og efteruddannelse
  • tværfagligt samarbejde 
  • stor frihed til at balancere privat- og arbejdsliv 
  • en professionel arbejdsplads med fokus på kvalitet i opgaveløsningen
  • et uformelt arbejdsmiljø

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. 
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt med forventning om rådighed, fleksibel arbejdstid og passende mulighed for at arbejde hjemme, når opgaverne tillader det.
Vi ønsker stillingen besat snarest muligt og senest fra den 1. august 2025.

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte enhedschef Pia Monteilhet-Larsen på 21 34 05 84.

Søg via linket senest mandag den 2. juni 2025  

Om Teknik- og Miljøforvaltningen  
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.