Driftsudviklingskonsulent til byggesagområdet i Københavns Kommunes teknik- og miljøforvaltning

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vi søger en kollega med lyst til at skabe udvikling og forandring i organisationen ved at forbedre og ensrette systemer og kultur omkring dokumenthåndtering.

Afdelingen
Du skal sidde i Team Data og Proces, som er en del af Område for Bygninger i Teknik- og Miljøforvaltningen. Teamets opgaver omhandler driftsunderstøttelse, governance og forretningsudvikling. Vi er altså samlingspunkt for mange opgavetyper og forretningens faglighed. Både teamet og organisationen har igennem nogle år været og er stadig i udvikling ift. at styrke vores dataregistrering, procesforståelse, anvendelse af teknologi til driftsunderstøttelse, governance herfor og mere til.

Om stillingen
Vi søger en driftsudviklingskonsulent, som kan bidrage til organisationens udvikling og teamets opgaver særligt indenfor dokumenthåndtering. Vi planlægger et forbedringsprojekt, som skal skabe større konsistens i organisationens dokumenthåndtering, hvor vi i øjeblikket bruger forskellige systemer, såsom SharePoint, D4InfoNet og eDoc (du behøver ikke kende til systemerne på forhånd). Projektet skal sikre forankrede retningslinjer og tilsvarende adfærd for vores dokumenthåndtering og dermed muligheden for at udføre governance for dokumentstyring i organisationen.

Kvalifikationer
Kendskab og erfaring med følgende er en fordel

  • Dokumenthåndtering – (overblik, struktur og systemforståelse)
  • Projektledelse og forandringsledelse
  • Training – ifm. metode og implementering af nye arbejdsgange
  • Organisationsudvikling
  • LEAN – struktureret problemløsning

Personlige egenskaber

  • Evne til at arbejde konstruktivt med ledere, koordinatorer og sagsbehandlere
  • Evne til at bevare overblikket og forholde sig til helhedsbilledet
  • Lyst til at bidrage til teamets interne udvikling og styringsmetoder
  • Evne til at arbejde i et team med forskellige fagligheder og forskelligheder

Du bliver en del af

  • En attraktiv arbejdsplads, der skaber rammerne for en god balance mellem privat- og arbejdsliv
  • Et uformelt arbejdsfællesskab i storrumskontorer med engagerede kollegaer, som interesserer sig for hinanden og er klar til at sparre med dig
  • En flok forskellige mennesker med forskellig baggrund
  • En enhed hvor sparring på tværs er en vigtig del af hverdagen

Ansøgningens indhold
Vi vil gerne bede om, at du i din ansøgning beskriver din motivation for at søge stillingen, og hvordan du ville gribe følgende situation an.

Du skal planlægge og styre projektet omkring forbedring af vores dokumenthåndtering. Vi har fem forskellige steder, hvor vi typisk behandler/gemmer dokumenter. Der er 200+ medarbejdere fordelt i 11 enheder i organisationen. Udfordringen er bl.a., at f.eks. vejledninger gemmes forskellige steder, at de ikke holdes ajour, og der ikke er en gennemgribende struktur og kultur omkring netop vedligehold og opdatering af vores filer. Formålet er at sikre, at systemerne bruges korrekt og på samme måde i hele organisationen. Hvordan vil du gribe det an?

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst for akademikere ansat i kommuner, inden for rammerne af lokal løndannelse og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er en fastansættelse med 37-timers arbejdsuge inkl. frokostpause og fleksible arbejdstider (flekstidsordning).

Stillingen ønskes besat snarest muligt, senest den 1. oktober 2025.

Arbejdssted er Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen, Byggesager Afslutning, Data og Proces på Njalsgade 13. En centralt beliggende arbejdsplads på Islands Brygge

Yderligere oplysninger
Du kan kontakte Mads Peter Tulinius på 29 79 29 59 vedr. spørgsmål til stillingen.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Søg via linket senest torsdag den 7. august 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 34 og 35.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.