Driftsstærk daglig leder til boligindkvartering for flygtninge

Søg jobbet

Ledelse
Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du sammen med gode kollegaer stå i spidsen for Københavns Kommunes indkvartering?

Så har Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen en spændende stilling som daglig leder.

Den midlertidige indkvartering har i forbindelse med modtagelse af de mange ukrainske fordrevne haft vokseværk. Indkvarteringen er vokset støt gennem de sidste par år og har mange forskellige typer lokationer beliggende på flere adresser i København. Vi har pt. ca. 2.700 beboere indkvarteret fordelt på syv hovedlokationer.

Om jobbet
Som daglig leder i Indkvarteringen får du mulighed for at skabe rammerne for et sikkert sted at være og bo og en velfungerende indkvartering for de nye københavnere.  Med en større portefølje af indkvarteringssteder skaber vi på tværs af byen rammerne for flygtningenes midlertidige indkvarteringsbehov. Du får ansvaret for driften af en hovedlokation samt en række tilknyttede satellitter og eksterne boliger. Ud fra hovedlokationen arbejder du som daglig leder med et fast team af 8-12 indkvarteringsværter, som du har den daglige personaleledelse af.

Opgaven som daglig leder spænder vidt. Den går fra personaleledelse og sikring af, at teamets medarbejdere får løst de mangeartede praktiske opgaver, til planlægning af husets aktiviteter og dialog med samarbejdspartnere samt ansvaret for, at der hersker en fredelig sameksistens blandt husets beboere.

Du vil skulle indgå i et tæt samarbejde med en kollegagruppe på syv daglige ledere og to afdelingschefer, der tilsammen udgør en samarbejdende ledergruppe. Det er en forventning, at du ser det som et aktiv, at der er oparbejdet rammer og strukturer for en fælles praksis for løsningen af de mange opgaver, der samlet set skal håndteres på tværs af kommunens indkvarteringslokationer.

De primære opgaver på lokationen knytter sig til varetagelse af selve indkvarteringen, herunder modtagelsen af nye beboere og udflytning af andre, interne flytninger mellem lokationerne, praktiske opgaver i huset med alt fra runderinger og sikring af brandberedskab til håndtering af vare og flytning af inventar til samtaler med beboere, der ikke kan indordne sig under vores husorden.

Personalet har tre definerede roller som praktisk m/k, vært og guide. I de roller ligger også opgaver som at koordinere et samarbejde med andre myndigheder og forvaltninger og understøtte det gode naboskab ved at fremme en positiv og fredelig sameksistens mellem beboere, der har forskellige kulturelle og etniske baggrunde.

Indkvartering er bemandet i dag-, aften- og weekendvagter både hverdage og helligdage, hvilket betyder, at de daglige ledere samarbejder på tværs omkring tilgængelighed for personalets adgang til en leder, når medarbejderne er på vagt om aftenen og i weekenden.   

Indkvarteringen
Indkvarteringens organisatoriske ophæng er i Jobcenter København sammen med kommunens modtagelses-og beskæftigelsesindsats for flygtninge for at sikre en sammenhængende integrationsindsats for nye flygtninge i København. Lokationerne er beboernes eget hjem. Personalets beføjelser og ansvarsområde er derfor afgrænset til selve varetagelsen af de praktiske, logistiske og understøttende funktioner i forbindelse med den midlertidige indkvartering og rammerne for denne.

Som daglig leder vil du have ansvar for ca. 8-12 medarbejdere og en bred vifte af opgaver:

  • Sikker drift af den del af Indkvarteringen, som du får ansvar for
  • Kapacitetsstyringen af de midlertidige boliger
  • Samtaler med beboerne om husordensregler, herunder håndtering af advarsler og udsættelser
  • Personalesamtaler, udvikling af kompetencer og sikring af det gode samarbejde mellem en alsidig kollegagruppe, der møder ind på forskellige vagter
  • Planlægning af personalets opgaver og vagter på lokationen og koordinering på tværs
  • Koordinering af alt fra bygningsdrift til frivilligindsats og aktiviteter
  • Samarbejde med modtagelses-og beskæftigelsesdelen på Jobcentret
  • Samarbejde med andre forvaltninger om beboerne og lokationernes drift

Vi forventer, at du

  • er god til at samarbejde - både med kolleger, medarbejdere og samarbejdspartnere
  • er en dygtig kommunikator både i skrift og tale
  • er imødekommende og mestrer dialog med borgere fra forskellige kulturer og med forskellige baggrunde
  • står sikkert i din rolle som leder, og kan arbejde med modstand, eksempelvis beboerkonflikter og akutte hændelser
  • har blik for de praktiske gøremål i et stort hus
  • har et betydeligt personligt drive
  • formår at begå dig i en politisk styret organisation
  • naturligt skaber konstruktive arbejdsfællesskaber og dermed et godt arbejdsklima
  • har en relevant uddannelsesmæssig baggrund
  • har erfaring med drifts- og personaleledelse
  • er indstillet på at være tilgængelig om nødvendigt også uden for almindelig arbejdstid

Vi tilbyder dig

  • en spændende og alsidig stilling med et bredt ansvarsområde, hvor dagene ikke er ens
  • en defineret ramme med opbygget struktur, hvor sikker og effektiv drift er centralt
  • en mulighed for at være med til at sætte dit præg på et område i løbende forandring
  • et udfordrende og udviklende job med en stor kontaktflade af samarbejdspartnere
  • et samarbejde med engagerede og inspirerende kollegaer, der brænder for opgaven

Lokaliteterne, som du får ansvaret for, kan ændre sig over tid, således vil din ansættelse være på tværs af alle kommunens indkvarteringslokaliteter.

Din arbejdstid tilrettelægges fleksibelt hen over ugen, så stedets åbningstid i et vist omfang også afspejles i lederens tilstedeværelse.

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Der er tilknyttet et funktionstillæg til stillingen.
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt.  
Vi ønsker stillingen besat snarest muligt efter ansøgningsfristen.  
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer.

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Maiken Vitved Andersen på 40 62 62 68 eller daglig leder Tanja Hansen på 20 57 16 08.

Søg via linket senest søndag den 1. juni 2025
Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 25.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen  
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

Jobcenter København - vi hjælper nyankomne flygtninge og familiesammenførte i job og uddannelse.