Driftsmedarbejder hos Debitorstyring og Rapportering til beboerindskudslån i Københavns Kommune
Driftsmedarbejder med regnskabsfaglig ballast søges til opkrævningen af beboerindskudslån i Københavns Kommunes debitorområde i Koncernservice pr. 1. januar 2026.
Motiveres du af at være i en kultur, der er båret af faglighed, ansvarlighed og et stærkt kollegialt sammenhold? Og vil du være med til at sikre, at vi når vores mål om et toptunet debitorområde? Så er du måske vores nye kollega?
Dine opgaver
Du får sammen med kollegerne i arbejdsfællesskabet omkring opkrævning af beboerindskudslån ansvaret for løsning af driftsopgaver, som knytter sig til
- sagsbehandling, herunder både interne opgaver og opgaver, der knytter sig til samarbejdet med forvaltninger, Gældsstyrelsen, boligselskaber og borgere
- bogføring, afskrivninger, kontroller, afstemninger
- udvikling og optimering af de rigtige løsninger til de eksisterende processer samt bidrage til implementeringen af nyt system til inddrivelse
Vi har mange driftsopgaver, der skal løses inden for bestemte tidsfrister, du skal derfor trives med planlægning og være parat til at tage fat og hjælpe til med at løse konkrete opgaver, når behovet opstår.
Om os
I Debitorkontoret er vi organiseret i tre teams: Debitorstyring og Rapportering, Udvikling og Tværgående Debitor samt Fakturering.
Vi søger en driftsmedarbejder til team Debitorstyring og Rapportering. I teamet er vi 18 medarbejdere, der varetager forskellige opgaver indenfor rapportering, interne kontroller og opfølgning på krav.
Vi er et kontor i rivende udvikling, og sideløbende med driften er der fokus på udvikling, optimering og kvalitetsløft af de eksisterende processer.
Om dig
Du er god til at samarbejde, er positiv og løsningsorienteret og bidrager derved til de bedste fælles løsninger. Du tør udfordre status quo, hvis du ser muligheder for optimeringer. Som kollega er du hjælpsom og har et godt humør. Du synes desuden, at det er sjovt at være en del af et travlt og omskifteligt miljø med mange forskellige kolleger og opgaver.
Du trives både i rollen med selvstændig opgaveløsning og med samarbejde i tværgående arbejdsfællesskaber. Du er stærk både mundtligt og skriftligt og har sans for detaljen. Du arbejder struktureret og trives i en travl hverdag, hvor du med et smil hjælper med både store og små opgaver.
Vi forventer, at du
- har en et godt fagligt fundament indenfor regnskab f.eks. med en regnskabs- eller økonomiuddannelse
- er en stærk formidler både mundtlig og skriftligt
- er fortrolig med Office-programmer, særligt Excel
- arbejder selvstændigt og har blik for detaljen
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med et eller flere områder
- erfaring med økonomi/regnskab
- efaring med KMD Opus Debitor og/eller andre SAP-baserede økonomisystemer
- erfaring med KMD Boliglån
Vi tilbyder dig
Et spændende job på landets største arbejdsplads i en stor organisation med gode udviklingsmuligheder og dygtige kolleger. Vi bor i et aktivitetsbaseret indrettet kontor ved Fuglebakken Station med flere forskellige medarbejdergoder, såsom flekstid, mulighed for hjemmearbejde, kantine- og frugtordning, massageordning og træningsfaciliteter.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Individuelle tillæg forhandles på baggrund af dine kompetencer og erfaring. Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt. Ansættelsessted er Borups Allé, København NV – lige ved Fuglebakken Station.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Pernille Bay Nielsen på IQ23@kk.dk.
Hvis det er nødvendigt, kan vi efterfølgende sætte et kald op, så vi kan sikre, at du har den helt rigtige forståelse af jobbet og dine mange muligheder.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV.
Søg via linket senest onsdag den 5. november 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 46 og 47.
Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, økonomi, løn, indkøb, ESG, forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.