Distriktsleder til Københavns Kommunes svømmehaller
Vil du være med til at give københavnerne gode svømmeoplevelser? Så er du måske vores nye leder til SvømKBH i en nuværende placering i Distrikt 6 (Bellahøj og Tingbjerg).
Om SvømKBH
SvømKBH består af otte distrikter fordelt på tværs af byen. SvømKBH er en del af Faciliteter under Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune.
SvømKBH har ansvar for driften, vedligehold, rengøring, badesikkerhed og værtskab i Københavns ni svømmehaller, syv skolesvømmehaller, to friluftsbade, en søbadeanstalt, to strande, tre havnebade, ni badezoner, tre dyppezoner, fire flydende saunaer, havneværter og to skøjtehaller.
I de kommende år er der nye svømmehaller på vej i Ørestad: En på Papirøen og en på Beauvaisgrunden.
Alle vores svømmeanlæg er åbne i dag- og aftentimerne samt i weekender. Det er derfor vigtigt, at du er indstillet på fleksibilitet i planlægning af dine arbejdstider i forhold til fx personaleledelsesopgaver og deltagelse i brugerrådsmøder.
Om stillingen
Du bliver en del af en spændende udvikling i en organisation, hvor vi gør en forskel for borgerne hver dag. Du får et meningsgivende arbejde med en stor bredde i opgaverne, og du får mulighed for at udfolde dine talenter og opdyrke mange forskellige samarbejdsrelationer. Dertil bliver du en del af et stort og velfungerende ledelsesnetværk.
Du får ledelsesansvar for en driftskoordinator og 20 medarbejdere fordelt på fuldtid og deltid.
Svømmehallerne bliver flittig brugt af skoler, foreninger og offentlige gæster, som nyder attraktive og tilgængelige faciliteter, hvor der er styr på værtskab, hygiejne og sikkerhed. På Bellahøj afvikles bl.a. en lang række stævner som fx svømning, vandpolo, undervandsrugby mv.
Du får til ansvar at lede distriktet med tilhørende svømmeanlæg (Bellahøj Svømmestadion, Bellahøj Friluftsbad og Tingbjerg Skole svømmehal), og du refererer til sektionslederen for sektion 2.
Dine primære arbejdsopgaver
- Styring af forandringsprocesser
- Dialog og samarbejde med brugerråd og foreningsliv
- Skabe rammer for trivsel og et godt psykisk arbejdsmiljø
- Ansvar for vagtplan og afholdelse af personalemøder
- Afholdelse af MUS og udarbejdelse af individuelle udviklingsplaner
- Ansvar for personalesager og afholdelse af tjenstlige samtaler
- Videndeling i Faciliteters ledelsesnetværk
- Bidrage til ansættelsesudvalg ved rekrutteringer og fordeling af resurser på tværs
- Indkøb i Kvantum samt systematisk opfølgning på økonomien
- Miljøledelse
- Journalisering af sager og analyse af data
- Opsyn med bygningstilstand og indrapportering af fejl
Er det dig?
Vi forventer, at du er en erfaren personaleleder – gerne med erfaring fra en politisk styret organisation.
Du kan tale og skrive dansk, og du har grundlæggende forståelse for, hvordan man kommunikerer professionelt med gæster og kolleger såvel som eksterne leverandører.
Erfaring med drift af svømmehaller er en fordel, men ikke et krav, da vi igennem interne og eksterne kurser sikrer dine faglige kompetencer.
Derudover forventer vi, at
- Du kan kommunikere tydeligt samt oversætte information til både medarbejdere, kollegaer og borgere
- Du er positivt indstillet over for forandringer og gerne vil udfordres. Du kan bruge din gennemslagskraft til at træffe beslutninger og stå på mål herfor − også når der ikke er konsensus.
- Du er nysgerrig og tillidsvækkende i mødet med andre mennesker og trives med en uhøjtidelig tone. Du har samtidig en god situationsfornemmelse, er dygtig til at spotte forskellige interesser og kan navigere roligt og tålmodigt mellem mange aktører
- Du har fokus på at skabe værdi og høj service for modtagerne af vores ydelser. Du formår at sætte retning og rammer for de ansatte, så arbejdet hænger sammen med Kultur- og Fritidsforvaltningens ambitioner og mål
- Du sætter handling bag ord og følger systematisk op på fremdriften i dit distrikt, ligesom du er dygtig til at skabe gensidigt forpligtende samarbejder både internt og eksternt
- Du er struktureret og kender værdien af planlægning. Uden at miste fokus på det længere sigte kan du justere planer efter behov samt prioritere i opgaverne
- Du er serviceminded og tager ansvar, når opgaverne eller situationen kræver det
- Dine samarbejdsevner er gode, og man kan regne med dig som kollega
- Du har et digitalt mindset, da Københavns Kommune arbejder med mange nye digitale løsninger i forhold til fx adgangskontrol, livredningssystemer og vagtplanlægning. Vi er også klar til at hjælpe dig på vej.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold ifølge gældende overenskomst (FOA) og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Vi ønsker stillingen besat pr. 1. december 2025 eller snarest mulig derefter.
Dit primære arbejdssted er Bellahøj Svømmestadion. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børneattest og tager referencer.
Yderligere information
For mere information om stillingen kontakt gerne sektionsleder Neil Boughey på 28 79 19 12 mandag til fredag mellem kl. 9.00-15.00.
Søg via linket senest onsdag den 24. september 2025
Jobsamtaler afholdes i uge 40.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.