Deltidsmedarbejder til indkøb af pædagogisk it-udstyr og understøttelse af implementering af bibliotekssystem på Københavns Kommunes skoler
Har du erfaring med IT-anskaffelser til det pædagogiske og didaktiske område og kendskab til systemunderstøttelse på skolebiblioteksområdet? Kan du skabe en værdifuld kobling mellem en pædagogisk-/ didaktisk praksis og IT?
Så er det måske dig, vi har brug for som deltidsmedarbejder til indkøb af pædagogisk it-udstyr og understøttelse af implementering af bibliotekssystem på kommunens skoler.
Om stillingen
Som deltidsmedarbejder i IT-anskaffelser og logistik i BUF-IT, skal du foretage indkøb af pædagogisk IT-udstyr, understøtte teamet i diverse indkøbsopgaver, herunder økonomiopfølgning, lageropfølgning og indkøbsstyring og understøtte implementeringen af det nye bibliotekssystem på kommunens skoler (FBS 2.0).
Du bliver en del af teamet IT-anskaffelser og logistik i Børne- og Ungdomsforvaltningens IT-afdeling, BUF IT (BIT). BIT varetager drift, infrastruktur, support og udvikling af den pædagogiske IT på kommunens skoler og dagtilbud m.m. Teamet understøtter skoler og dagtilbud med bl.a. IT-anskaffelser, sikring af tidssvarende IT-udstyr og håndtering af reparationer og IT-bortskaffelser. Derudover varetages kontraktindgåelse og opfølgning, budgetopfølgning, logistik og lagerdrift og administration af flere centraliserede IT-livscyklusområder. Teamets vigtigste formål er at sikre velfungerende og tidssvarende IT-udstyr tilpasset vores mange brugere og BIT.
Vi søger en implementeringsmedarbejder til opgradering af vores skolebibliotekssystem Cicero på skolerne. Din rolle vil være at sikre en smidig overgang og optimal udnyttelse af systemet. Samtidig skal du understøtte vores indkøbsteam med indkøb af pædagogisk IT-udstyr, så skolerne har adgang til det nyeste og mest effektive IT-udstyr, der kan understøtte både læring og administration.
Dine primære arbejdsopgaver vil være
- indkøb af pædagogisk IT-udstyr
- udarbejde og understøtte teamets arbejde med compliancerapportering, indkøbs- og sagsrapportering, regnskabsopfølgning og lageropfølgning
- understøtte projektet i implementeringsprocessen af FBS2.0
- bidrage med input til konfigurering og tilpasning af FBS 2.0 med udgangspunkt i skolernes specifikke behov
- understøtte og give input ifm. dataoverførsel og systemintegration fra eksisterende FBS til FBS 2.0.
- understøtte og give input til organisering og facilitering af workshops for skolepersonale og bibliotekarer
Vi forventer, at du
- har en relevant pædagogisk uddannelse og flere års erfaring med IT på det pædagogiske-/ didaktiske område
- har Indgående kendskab til biblioteksvæsnet - gerne på skoleområdet
- har erfaring med IT-anskaffelser i det offentlige
- har erfaring med økonomiopfølgning, fakturakontrol og complianceopfølgning
- har erfaring med IT-projekter på folkeskoleområdet
- er proaktiv, selvstændig, struktureret og helhedsorienteret
- har stærke kommunikations- og samarbejdsevner
Hvad kan vi tilbyde dig
BIT består af 53 medarbejdere, der varetager mange forskellige opgaver inden for IT, såsom serverdrift, netværk, on site-support, telefonsupport, indkøb, økonomi, logistik- og lagerdrift. Kort sagt leverer vi en vugge-til-grav-service for kommunens skoler og dagtilbud.
Vores vigtigste formål er at skabe driftssikre løsninger, der understøtter hverdagen for vores mange slutbrugere, så de kan fokusere på kerneopgaven og læringen. Stillingen er forankret i teamet IT-anskaffelser og logistik, som består af 12 medarbejdere.
Vi tilbyder en arbejdsplads med højt til loftet og frihed under ansvar. Vi er en afdeling med mange forskellige jobfunktioner og profiler, og det er vigtigt for os, at der er plads til alle. Vi har en uformel tone, hvor det skal være sjovt og rart at komme på arbejde, også når der er fart på.
Om forvaltningen
Vi glæder os til at byde dig velkommen til et spændende job i Danmarks største forvaltning, hvor opgaverne er mange, og den politiske bevågenhed er stor. Udover, at du bliver en del BUF IT-drift, bliver du også en del af Administrativt Ressourcecenter, hvor du får ca. 250 dygtige kollegaer, der beskæftiger sig med budget, kapacitet, administration, IT og meget mere. Børne- og Ungdomsforvaltningen driver og udvikler dagtilbud, skoler, fritids-, og specialtilbud og med omkring 18.000 ansatte er vi Danmarks største forvaltning.
Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er med en arbejdstid på 10 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst og forhandles via tillidsrepræsentant. Arbejdet er som udgangspunkt med fysisk fremmøde.
Tiltrædelse den 1. august 2025 eller snarest herefter.
Vil du vide mere
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte Stine Palsgård på 23 30 96 06.
Søg via linket senest søndag den 8. juni 2025
Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 25 og 26.