Børne- og ungerådgivere til Ungeliv i Din Sociale Indgang – Børneområdet på Amager
Vi søger engagererede børne- og ungerådgivere, der brænder for arbejdet med unge og deres familier, og som ønsker at blive en del af vores fantastiske arbejdsplads.
Hos os lægger vi stor vægt på høj faglighed, et godt kollegaskab og styrkelsen af medstyrende teams og makkerskaber i arbejdet med komplicerede sager.
Lidt om os i Ungeliv
Ungeliv består af ca. 35 rådgivere, tre netværkskonsulenter, to krimkonsulenter, seks medarbejdere i Den korte snor, tre teamledere og en afdelingsleder. Som børne- og ungerådgiver i Ungeliv får du en fast sagsstamme med ca. 25 unge i alderen 13-23 år, og du vil arbejde med alle sagsfaser.
Vi har etableret medstyrende teams, hvor du som børne- og ungerådgiver bliver en del af et makkerskab omkring de komplekse sager og har tæt faglig sparring med dine kollegaer og tætteste leder. Dette skaber rammer for videndeling og faglig udvikling, både individuelt og på tværs af teamet.
I Ungeliv arbejder både erfarne og nyuddannede medarbejdere sammen, og vi værdsætter forskelligheder i teamet. Vi har fokus på trivsel, samarbejde og socialt fællesskab både i teams og på tværs af afdelinger.
Vi har særligt fokus på at byde nye kollegaer velkommen og skabe et trygt arbejdsmiljø, hvor man ikke føler sig alene om opgaven, da vi ved, at arbejdet med unge kan være krævende og sårbart.
Som børne- og ungerådgiver vil du arbejde med indsatser i både forebyggelses- og anbringelsessporet med fokus på at skabe progression og stabilitet for de unge. Målet er at støtte de unge i overgangen fra børneliv til unge-/voksenliv, herunder fokus på beskæftigelse, uddannelse og eventuelle videre indsatser i Din Sociale Indgang, Ungeliv.
Om Din Sociale Indgang
Vi er midt i en spændende udvikling. Den 1. januar 2025 fusionerede Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager) med Borgercenter Handicap og blev til Din Sociale Indgang (DSI). Vi er Din Sociale Indgang – Børneområdet Amager og omfatter ca. 250 medarbejdere, som fortsat vil løse opgaver indenfor sagsbehandling, støtteindsatser og rådgivning. Vi er placeret på Lyongade i åbne lyse kontormiljøer med syv-otte kolleger. Vi har en dejlig kantine, hvor vi hver dag samles og spiser frokost sammen.
Vi har ydermere en meget engageret personaleforening, der arrangerer alt lige fra julebanko, til vinsmagning og foredrag.
Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller har en tilsvarende uddannelse og har gerne erfaring fra myndighedsområdet i arbejdet med unge og familier. Det er en fordel, hvis du har erfaring med SOS og/eller ICS-metoden. Du skal kunne arbejde systematisk og struktureret, samtidig med at du har evnen til at bevare overblikket i en til tider travl hverdag, der både byder på forudsigelige opgaver og uforudsigelige udfordringer.
Som børne- og ungerådgiver skal du kunne fungere som facilitator for forandring i familierne og påtage dig myndighedsrollen med mod og ansvar. Vi værdsætter, at du er nysgerrig, kreativ og udviklingsorienteret, og at du har lyst til at arbejde i en organisation i løbende forandring. Du skal kunne arbejde selvstændigt med egne sager og samtidig trives i tæt samarbejde med dine kollegaer.
Vi lægger vægt på en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang, og vi ser gerne, at du tør stille krav samtidig med, at du inddrager de børn, unge og familier, du arbejder med.
Hvad kan vi tilbyde?
- Et velplanlagt introprogram og mentor de første tre måneder
- Undervisningsforløb i LØFT-metoden
- Mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på ungeområdet i en ambitiøs og forandringsorienteret organisation
- Stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver
- God faglig sparring med kollegaer og nærværende ledelse
- Arbejde i et medstyrende team med makkerskaber omkring sagerne
- En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er en fuldtidsstillinger på 37 timer om ugen med ansættelse pr. 1. juli 2025 eller snarest muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomst for socialrådgivere, socialformidlere og/eller HK-overenskomst for administration og IT.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi udvidet straffe- og børneattest og tager referencer.
Mere information
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Louise Kabongo på 24 45 24 76 eller teamleder Louise Christensen på 30 53 21 01.
Søg via linket senest mandag den 23. juni 2025
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. juni 2025, men der vil være mulighed for løbende samtaler frem til den 26. juni 2025.