Børne- og ungerådgivere til Ungeliv i Din Sociale Indgang, Børn, Amager
Vi søger engagerede børne- og ungerådgivere, der brænder for arbejdet med unge og deres familier, og som ønsker at blive en del af vores fantastiske arbejdsplads.
Hos os lægger vi stor vægt på høj faglighed, et godt kollegaskab samt styrkelsen af medstyrende teams og makkerskaber i arbejdet med komplekse sager.
Lidt om os i Ungeliv
Ungeliv består af ca. 35 rådgivere, tre netværkskonsulenter, to kriminalitetskonsulenter, seks medarbejdere i Den Korte Snor, tre teamledere og en afdelingsleder. Som børne- og ungerådgiver i Ungeliv får du en fast sagsstamme på ca. 25 unge i alderen 13-23 år, og du komer til at arbejde med alle sagsfaser.
Vi har etableret medstyrende teams, hvor du som børne- og ungerådgiver bliver en del af et makkerskab omkring de komplekse sager og indgår i tæt faglig sparring med dine kolleger og nærmeste leder. Dette skaber rammer for videndeling og faglig udvikling, både individuelt og på tværs af teamet.
I Ungeliv arbejder både erfarne og nyuddannede medarbejdere sammen, og vi værdsætter forskelligheder i teamet. Vi har fokus på trivsel, samarbejde og socialt fællesskab både i teams og på tværs af afdelinger.
Vi har særligt fokus på at byde nye kolleger velkommen og på at skabe et trygt arbejdsmiljø, hvor man ikke føler sig alene om opgaven, da vi ved, at arbejdet med unge kan være krævende og sårbart.
Som børne- og ungerådgiver vil du arbejde med indsatser i både forebyggelses- og anbringelsessporet med fokus på at skabe progression og stabilitet for de unge. Målet er at støtte de unge i overgangen fra børneliv til unge-/voksenliv, herunder fokus på beskæftigelse, uddannelse og eventuelle videre indsatser i Din Sociale Indgang, Unge.
Om os
Vi er midt i en spændende udvikling, fordi vores tidligere borgercenter, Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager), den 1. januar 2025 fusionerede med Borgercenter Handicap og blev til Din Sociale Indgang (DSI). Vi er Din Sociale Indgang, Børn, Amager og omfatter ca. 250 medarbejdere, som fortsat vil løse opgaver inden for sagsbehandling, støtteindsatser og rådgivning. Vi er placeret på Lyongade i åbne, lyse kontormiljøer med syv-otte kolleger. Vi har en dejlig kantine, hvor vi hver dag samles og spiser frokost sammen.
Vi har ydermere en meget engageret personaleforening, der arrangerer alt lige fra julebanko til vinsmagning og foredrag.
Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller har en tilsvarende uddannelse og har gerne erfaring fra myndighedsområdet med arbejdet med unge og familier. Det er en fordel, hvis du har erfaring med SOS og/eller ICS-metoden. Du skal kunne arbejde systematisk og struktureret, samtidig med at du har evnen til at bevare overblikket i en til tider travl hverdag, der både byder på forudsigelige opgaver og uforudsigelige udfordringer.
Som børne- og ungerådgiver skal du kunne fungere som facilitator for forandring i familierne og påtage dig myndighedsrollen med mod og ansvar. Vi værdsætter, at du er nysgerrig, kreativ og udviklingsorienteret, og at du har lyst til at arbejde i en organisation i løbende forandring. Du skal kunne arbejde selvstændigt med egne sager og samtidig trives i tæt samarbejde med dine kollegaer.
Vi lægger vægt på en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang, og vi ser gerne, at du tør stille krav, samtidig med at du inddrager de børn, unge og familier, du arbejder med.
Hvad kan vi tilbyde?
- Et velplanlagt introprogram for den første måned og mentor de første tre måneder
- Mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på ungeområdet i en ambitiøs og forandringsorienteret organisation
- Stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver
- God faglig sparring med kollegaer og nærværende ledelse
- Arbejde i et medstyrende team med makkerskaber omkring sagerne
- En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er fuldtidsstillinger på 37 timer om ugen med ansættelse pr. 1. januar 2026 eller snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomst for socialrådgivere og socialformidlere og/eller HK-overenskomst for administration og IT og er indenfor rammerne af lokal løndannelse. Vi indhenter udvidet straffe- og børneattest og tager referencer i forbindelse med ansættelse.
Mere information
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Louise Kabongo på 24 45 24 76 eller teamleder Christine Petersen på 21 49 47 92.
Søg via linket senest mandag den 24. november 2025
Vi har løbende ansættelsessamtaler.