Børne- og ungerådgiver til Din Sociale Indgang – Børneliv
Vi løfter de mindste børns trivsel og brænder for at skabe trygge børneliv for de mest udsatte småbørn. Hvis du vil være med til det og ønsker at blive en del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner for socialt arbejde og tværfagligt samarbejde, så er det måske dig, vi søger.
Vi søger en børne- og ungerådgiver til vores team af i forvejen 12 dygtige børne- og ungerådgivere i afdelingen Børneliv i Din Sociale Indgang Børneområdet Valby-Vesterbro-Kgs. Enghave (DSI VVK).
Om Børneliv og vores arbejde
I myndighedsgruppen i Børneliv bliver du en del af et stærkt fagligt fællesskab bestående af i alt 13 engagerede rådgivere, to teamledere og en afdelingsleder. Vi arbejder fortrinsvis med de mindste børn i alderen 0-7 år, og vores mål er at skabe positive forandringer for dem gennem helhedsorienterede indsatser.
Vores arbejde med de mindste børn giver os en særlig mulighed for at sætte ind før bekymringerne stiger, så vi med den rette indsats kan forebygge og afhjælpe mistrivsel.
Vi arbejder med mange forskellige problemstillinger – alt fra misbrug eller psykisk sårbarhed hos forældrene til vold i nære relationer og begyndende spiseforstyrrelse, social tilbagetrækning eller diagnoser hos barnet. Det betyder også, at der er mulighed for at dygtiggøre sig indenfor et eller flere områder, du har særlig interesse for. Selvom børnene er små, arbejder vi aktivt med at få inddraget barnets perspektiv i vores arbejde, ligesom vi også arbejder for at inddrage netværket omkring børnene og familierne.
Det er en fordel, hvis du har viden om eller interesse for autisme, da vi oplever en stigende opgave med at understøtte børn med autismediagnoser allerede i børnehavealderen og i overgangen til skolelivet.
Børneliv er en afdeling i DSI VVK, som er én ud af fem bydelsenheder, hvor vi varetager sagsbehandlingen på børne- og familieområdet i København. I VVK er vi ca. 200 medarbejdere med forskellige faglige baggrunde.
Om stillingen
Vi søger en børne- og ungerådgiver, der har lysten og ambitionerne til at være med til at løfte de mindste børns trivsel. Det er både børn i udsatte positioner og børn, der har en autismediagnose. Du får ansvaret for et antal børnesager, som du i tæt samarbejde med familierne, dine kolleger og resten af husets mange kompetente fagpersoner vil arbejde for at skabe en positiv udvikling i.
Du skal arbejde tæt sammen med daginstitutionerne, sundhedsplejerskerne, PPR, daginstitutionssocialrådgiverne og de øvrige fagpersoner, som leverer direkte støtte til familierne, og som alle bidrager til at skabe en helhedsorienteret indsats med afsæt i børnenes hverdag og familiens situation.
Dine vigtigste opgaver vil være at
- sagsbehandle efter reglerne i barnets lov med fokus på både risiko- og beskyttelsesfaktorer for børn i udsatte positioner og børn med autismediagnoser
 - sikre inddragelse af barnets egen stemme eller på anden vis sikre barnets perspektiv i sagsbehandlingen
 - samarbejde med forældre og netværk om, hvordan vi bedst hjælper og støtter dem og støtter børnene
 - behandle underretninger og udarbejde afdækninger og børnefaglige undersøgelser
 - iværksætte støtte og træffe afgørelser herom
 - følge op på effekten af støtten og justere indsatserne ved behov
 - være tovholder for den koordinerende indsats i sagerne, herunder indgå i et tæt professionelt samarbejde med andre fagpersoner
 
Om dig
Vi forventer, at du
- er uddannet socialrådgiver eller har en lignende relevant uddannelse
 - har interesse for – eller erfaring med – at arbejde med børn i udsatte positioner og/eller børn med autisme og deres familier
 - har stærke relationskompetencer, som du bruger aktivt til at skabe alliancer med familierne og deres netværk om at skabe forandring for børnene
 - har kendskab til lovgivningen på det specialiserede børneområde og kan arbejde struktureret med sagsbehandling
 - er samarbejdsorienteret både internt og eksternt med fokus på, at en vigtig del af din rolle som rådgiver er at mobilisere og sætte retning for andre fagpersoners arbejde med at skabe forandring for familierne
 - er indstillet på en til tider hektisk hverdag, hvor du kan være nødt til at afvige fra det planlagte, når situationen kalder på det
 
Som person er du en holdspiller, der kender dig selv, og som ved, hvor du kan hjælpe andre, og hvor de kan hjælpe dig. Du er ambitiøs på egne og børnenes vegne, men formår også at glæde dig over det, som du når, når tiden bliver for knap.
Det får du hos os
I DSI VVK lægger vi vægt på at være en arbejdsplads med højt til loftet både fagligt og socialt, og vi værdsætter, at den enkelte bidrager med gode ideer og initiativ. Hos os står du ikke alene med sagerne. Tværtimod kan du forvente, at vi tager et fælles ansvar for sagsbehandlingen, og at du bliver en del af et fagligt fællesskab, hvor vi interesserer os for og hjælper hinanden. Du kan forvente god faglig sparring fra kolleger og ledelse samt supervision. Vi har fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde og en god kantineordning.
Ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Vi en lang torsdag og en kortere fredag. Stillingen er til besættelse den 1. januar 2026. Ansættelse er i henhold til gældende overenskomst for socialrådgivere, socialformidlere og/eller HK- overenskomst for administration og IT og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Yderligere information
Hvis du vil høre mere om stillingen og/eller afdelingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Stine Lethan på 20 12 29 56 eller teamleder Carina Mohr på 24 64 38 03.
Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade CV, eksamensbeviser og evt. udtalelser.
Vi glæder os til at læse din ansøgning.
Søg via linket senest onsdag den 19. november 2025
Der vil være mulighed for, at vi afholder samtaler løbende, men senest tirsdag den 25. november.
Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap. Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra den 1. januar 2025 består Socialforvaltningen af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed. Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.