Børne- og ungerådgiver til barselsvikariat i Styrket Modtagelse Din Sociale Indgang – Børn – City-Østerbro
Drømmer du om et arbejde med faglige udfordringer, meningsfulde opgaver og tæt kontakt med både familierne og dine kollegaer?
Som rådgiver i Styrket Modtagelse bliver du en vigtig del af fronten i vores indsats for børn, unge og deres familier.
I Styrket modtagelse er hverdagen varieret og uforudsigelig – på den gode måde. Det ene øjeblik yder du vejledning til en familie, det næste håndterer du en akut underretning, hvor der skal handles med det samme. Du bliver en del af et stærkt team, hvor vi står sammen, tænker højt sammen og finder løsninger sammen – også når tempoet er højt.
Det er netop denne dynamik og den tydelige mening i arbejdet, som mange af os sætter allermest pris på, ved at være en del af modtagelsen.
Om Styrket Modtagelse
Styrket Modtagelse håndterer alle underretninger og henvendelser der kommer ind. Vi foretager 24-timers vurderinger af alle indkomne underretninger og handler akut, når situationen kræver det. Her er særligt handlen efter overgrebspakken en central del af vores arbejde.
Derudover varetager du sagsbehandling i egen sagsstamme med fokus på hurtig afklaring og tidlig forebyggende indsats. Inddragelse af børnene og familierne vægtes højt, ligesom et tæt samarbejde med både daginstitutions- og skolesocialrådgivere samt øvrige aktører i civilsamfundet, er en naturlig del af hverdagen.
Du vil blive en del af et team på otte børne- og ungerådgivere, fire studentermedhjælpere og en teamleder.
Dine primære opgaver
- Modtagelse af personlige henvendelser og vejledning i nye sager
- 24-timers vurdering af alle underretninger
- Akut handling i nye sager, herunder særligt sager der håndteres jævnfør overgrebspakken.
- Partshøringer i nye sager med fokus på hurtig afklaring og inddragelse
- Råd og vejledning til børn, unge, forældre og samarbejdspartnere
- Aktiv deltagelse i det interne og eksterne samarbejde omkring familien
Om dig
Du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant socialfaglig baggrund. Du har erfaring fra myndighedsområdet, gerne på børne- og ungeområdet, og er vant til at tale med borgere i sårbare positioner og er fortrolig med det. Du trives i en alsidig hverdag, holder hovedet koldt i pressede situationer og er ikke bange for at tage ansvar, stille spørgsmål og bringe din faglighed i spil.
Vi ser gerne, at du
- har relevant socialfaglig uddannelse
- har erfaring med myndighedsarbejde på børne- og ungeområdet
- kommunikerer klart med børn, unge, forældre og samarbejdspartnere
- kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå aktivt i et tæt team
- bidrager med energi, nysgerrighed og humor
- brænder for udvikling af det socialfaglige arbejde på det specialiserede børneområde.
Vi tilbyder
- Et fagligt stærkt, engageret og trygt team med godt kollegialt sammenhold
- Tæt og tilgængelig ledelse med fokus på trivsel og kvalitet
- Et miljø med høj faglighed, sparring og makkerskaber, når sagerne kræver det
- Et miljø, hvor der er fokus på samarbejde, både på tværs i huset og med vores eksterne samarbejdspartnere
- Fast supervision
- Kantineordning
- Mulighed for hjemmearbejde
Lidt om Din Sociale Indgang – Børn – City-Østerbro
Din Sociale Indgang – Børn – City-Østerbro er en af i alt fem områdeenheder i Din Sociale Indgang - Børn, som er en del af Københavns Kommunes Socialforvaltning. Vi ca. 170 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Vores målgruppe er børn, unge og familier, som har behov for støtte efter Barnets Lov.
Vi ønsker at være kendt for at arbejde tæt og insisterende med børnene, de unge og deres familier med høj kvalitet i sagsbehandlingen og et godt og konstruktivt samarbejde med vores og familiernes samarbejdspartnere.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om et barselsvikariat på 37 timer ugentligt med opstart 1. marts 2026 eller snarest derefter. Barselsvikariatet er, for nuværende, på 12 måneder.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Som led i ansættelsesprocessen indhenter vi udvidet straffeattest og børneattest.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Amalie Gravesen på 29 35 59 54 eller afdelingsleder Anna Savel på 23 31 1175.
Se også video med Camilla fra Københavns kommune
Søg via linket senest søndag den 11. januar 2026
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 21. januar.