Bliv vores kommende sagsbehandler i Hjælpemiddelområdet – Din Sociale Indgang
Vil du være med til at gøre en forskel for borgere med psykiske og/eller fysiske funktionsnedsættelser – med særligt fokus på servicehunde- og protesesager?
Vi søger en fagligt engageret kollega, der trives med komplekse og specialiserede opgaver til afdelingen for Kropsbårne Hjælpemidler i Hjælpemiddelområdet. Du bliver en del af et velfungerende tværfagligt team bestående af 16 medarbejdere, som arbejder med myndighedssagsbehandling i henhold til servicelovens §§ 112 og 113.
Om stillingen
Stillingen vil primært indebære behandling af servicehunde- og protesesager, der kræver en nuanceret udredning og vurdering med afsæt i både faglighed og lovgivning.
Du vil primært få en rolle i vores servicehundegruppe, hvor du blandt andet vil
- Varetage udredning og sagsbehandling af ansøgninger om servicehunde til borgere med psykiske funktionsnedsættelser
- Indgå i tæt dialog med borgere, pårørende og eksterne aktører
- Sagsbehandle ansøgninger om proteser, hvor der foretages helhedsorienterede vurderinger af behov og muligheder i forhold til funktion, kvalitet og økonomi.
Stillingen stiller krav om høj faglighed, myndighedsansvar og evnen til at balancere borgerens behov med lovgivningens rammer og kommunens serviceniveau.
Vi tilbyder
- En arbejdsplads præget af faglig sparring, tillid og samarbejde fra kollegaer og ledelse
- Et stærkt kollegialt og tværfagligt miljø med fokus på læring, kvalitet, arbejdsglæde og med plads til humor
- Mulighed for løbende kompetenceudvikling og faglig fordybelse
- Fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde
Vi forventer, at du
- Har interesse for myndighedssagsbehandling på hjælpemiddelområdet
- Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, fx som socialrådgiver, ergoterapeut eller anden myndighedsprofil – og gerne erfaring med borgere med psykiske og/eller fysiske funktionsnedsættelser
- Kan arbejde selvstændigt og systematisk med fokus på kvalitet, helhed og retssikkerhed
- Er i stand til at træffe fagligt begrundede afgørelser og formidle dem klart, både mundtligt og skriftligt
- Bidrager konstruktivt til et stærkt fagligt og kollegialt fællesskab
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for relevant professionsbacheloruddannelese, socialformidlere eller HK/administration og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt. Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2025 eller snarest derefter.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Thomas V. Jensen på på 21 42 72 04.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Søg via linket senest torsdag den 21. august 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i starten af uge 35 i Din Sociale Indgang, Hjælpemiddelområdet, Borups Allé 43, 2200 København N.