Bliv vores kommende sagsbehandler i Hjælpemiddelområdet

Søg jobbet

Pleje og sundhed
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du bruge din faglighed til at gøre en reel forskel i borgeres liv? I Hjælpemiddelområdet søger vi engagerede sagsbehandlere (ergo- eller fysioterapeuter) til to faste stillinger og én midlertidig stilling.

Du bliver en del af enten afdelingen for tekniske hjælpemidler eller afdelingen for servicehunde og biler.

Hos os får du mulighed for at bringe din faglighed i spil i komplekse og meningsfulde opgaver. Med afsæt i lovgivningen hjælper du borgere med at få den støtte, de har brug for, så de kan leve et liv med mere livskvalitet, selvstændighed og mestring i hverdagen. Du bliver samtidig en del af et engageret fagligt miljø, hvor vi lægger vægt på samarbejde, sparring og udvikling – og hvor din indsats virkelig gør en forskel.

Om stillingerne i Hjælpemiddelområdet
Som sagsbehandler bliver du en del af et område med 68 medarbejdere fordelt i fire afdelinger.

Vi sagsbehandler ansøgninger om hjælpemidler og forbrugsgoder jævnfør §§ 112 og 113 og boligændringer § 116. Vores målgruppe er borgere i Københavns Kommune fra 0-65 år med en varig fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse. Her vil du blandt andet

  • udrede og sagsbehandle ansøgninger om hjælpemidler og forbrugsgoder (§§ 112 og 113)
  • arbejde med boligændringer (§ 116)
  • deltage i hjemmebesøg, borgersamtaler og eventuelle afprøvninger
  • have tæt dialog med borgere, pårørende og eksterne samarbejdspartnere

Her får du en afvekslende hverdag med både kontorarbejde og tæt borgerkontakt, hvor du bidrager til at finde løsninger, der skaber værdi i borgernes hverdag. Du får en særlig rolle i et område, hvor din faglighed direkte kan være med til at skabe nye muligheder i borgeres liv.

Vi tilbyder

  • en arbejdsplads præget af faglig sparring, tillid og samarbejde fra både kollegaer og ledelse
  • et stærkt kollegialt og tværfagligt miljø med fokus på læring, kvalitet, arbejdsglæde og plads til humor
  • mulighed for kompetenceudvikling og faglig fordybelse
  • en varieret hverdag med både kontorarbejde og direkte borgerkontakt
  • fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde

Vi ser gerne, at du

  • har en uddannelse som ergo- eller fysioterapeut
  • har interesse for – og gerne erfaring med – myndighedssagsbehandling på hjælpemiddelområdet f.eks. erfaring med tekniske hjælpemidler eller servicehunde
  • kan arbejde selvstændigt, struktureret og systematisk med fokus på kvalitet, helhed og retssikkerhed
  • har gode kompetencer i skriftlig og mundtlig formidling
  • bidrager konstruktivt til et stærkt fagligt og kollegialt fællesskab
  • er interesseret i at medvirke til den videre udvikling af fagligheden på området

Ansættelsesvilkår
To stillinger med fastansættelse på 37 timer ugentligt og en midlertidig stilling med udløb den 31. december 2026 på 37 timer ugentligt.

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for ergo- og fysioterapeuter og indenfor rammerne af lokal løndannelse.

Tiltrædelse den 1. december 2025.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder på Hjælpemiddelområdet Line B. Johansen på 24 97 83 16.

Søg via linket senest tirsdag den 21. oktober 2025
Ansættelsessamtaler forventes i slutningen af uge 43.