Blågård Skole søger fire pædagoger

Søg jobbet

Pædagogik
Fuldtid
Fastansættelse

Blågård Skole søger pædagoger, der har kompetencerne til at skabe inkluderende og mangfoldige læringsfællesskaber gennem co-teaching.

Vi har brug for dygtige pædagoger til at arbejde i vores børnehaveklasser og på vores 1. årgang som en del af 'Mangfoldige Børnefællesskaber', der er politisk besluttet i Københavns Kommune.

Politiske pejlemærker for Mangfoldige Børnefællesskaber

De københavnske politikere har besluttet en række pejlemærker, som angiver retningen for skoler og dagtilbud i fremtiden:

  • Forskellighed er en styrke. Et mangfoldigt samfund med stor sammenhængskraft grundlægges i dagtilbud, skoler og fritidstilbud. 
  • Den bedste forebyggelse er høj faglig kvalitet i alle vores tilbud, med tydelige forventninger og forudsigelighed for børnene. 
  • Alle børn og unge uanset udfordringer og ressourcer har ret til at være en del af fællesskaberne, og alle har noget at bidrage med. 
  • Vi skal løse udfordringerne, hvor barnet allerede er og tænke i mangfoldige fællesskaber fremfor eksklusion. 
  • Ingen skal opleve at stå alene, når det bliver svært – det gælder både børn, forældre og fagprofessionelle. 
  • Vi ser børnenes og forældrenes liv i sammenhæng - læring, socialt og arbejdsmæssigt.

Om Blågård Skole
Vi er en folkeskole i positiv udvikling og forandring. Vi arbejder i nyrenoverede bygninger midt i en grøn oase ved siden af Assistens Kirkegård med en smuk udsigt over Hans Tavsens Park.

På Blågård arbejder vi målrettet og struktureret for at give børnene et spændende og attraktivt skoleliv med varieret undervisning, undervisningsdifferentiering og anderledes projektorienterede undervisningsformer.

Vores fokus er på den samlede årgang og vi arbejder med at skabe en tryg, genkendelig hverdag med holddeling og co-teaching. Vores stamhold er opkaldt efter træerne på Assistens Kirkegård for at skabe sammenhold mellem børnene på hele årgangen, så de oplever at være en del af et bredt og givende fællesskab.

Vi arbejder metodisk med trivselsvurderinger (TOPI), pædagogiske notater og handleplaner. Vi analyserer data og iværksætter indsatser der kommer det enkelte barn og det samlede børnefællesskab til gode. Vi værdsætter børnenes forskellighed og skaber plads til alle.

Vores børnegruppe er mangfoldig og familierne i området ressourcestærke og opbakkende omkring deres børns skolegang og skolen som helhed.

Hvem er du?

  • Du møder din omverden med en positiv indstilling og energi
  • Du har erfaring med at etablere inkluderende fællesskaber for børn med ADHD, autisme og dysleksi
  • Du kan dokumentere, analysere og iværksætte målrettede indsatser for enkelte børn og børnegrupper
  • Du har gode relationskompetencer, formår at være tydelig, rolig og fleksibel
  • Du har kendskab til at arbejde med sanseintegration, proprioceptive aktiviteter, low arousal-tilgang og co-teaching
  • Du har et ressourceorienteret menneskesyn og en anerkendende og professionel tilgang til børn, forældre og øvrige samarbejdspartnere.
  • Du er aktiv i dagligdagen, tager initiativ og ejerskab
  • Du kan indgå i skiftende sammenhænge og er mødestabil

Ansættelsesvilkår
Stillingerne er enten på 30 timer, der fordeles i en årsnorm, hvor der holdes ferie og 0-dage i skoleferier. Den ugentlige arbejdstid er således højere eller på 37 timer, der forledes i en årsnorm, hvor der også arbejdes i KKFO’en.

Løn- og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.

Stillingerne er med tiltrædelse pr. 1. august 2025.

I forbindelse med ansættelsesprocessen indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer.

Mere information
Se vores hjemmeside https://blg.aula.dk/ eller kontakt KKFO-leder Nanna Lauesgaard på 21 57 55 16.

Du kan læse mere om Mangfoldige børnefællesskaber her

Søg via linket senest den 24. maj 2025
Samtaler holdes løbende. I forbindelse med samtalerne, vil der blive sat tid af til at løse en mindre case.