Barselsvikar med regnskabsfaglig ballast søges til Københavns Kommunes debitorområde

Søg jobbet

Økonomi
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Motiveres du af at være i en kultur, der er båret af faglighed, ansvarlighed og et stærkt kollegialt sammenhold? Og vil du være med til at sikre, at vi når vores mål om et toptunet debitorområde? Så er du måske vores nye kollega?

Om os

I Debitorkontoret er vi organiseret i tre teams: Udvikling og Tværgående Debitor, Debitorstyring og Rapportering samt Fakturering.

Vi søger en barselsvikar til ansættelse i ni måneder i team Debitorstyring og Rapportering. I teamet er vi 15 medarbejdere, der varetager forskellige opgaver indenfor rapportering, interne kontroller og opfølgning på krav, der er sendt til inddrivelse ved Gældsstyrelsen.

Vi er et kontor i rivende udvikling, og sideløbende med driften er der fokus på udvikling, optimering og kvalitetsløft af de eksisterende processer.

Dine opgaver
Du får sammen med kollegerne i arbejdsfællesskabet omkring inddrivelse ansvaret for løsning af driftsopgaver, som knytter sig til

  • Sagsbehandling, herunder både interne opgaver og opgaver, der knytter sig til samarbejdet med Gældsstyrelsen
  • Udvikling og optimering af de rigtige løsninger til de eksisterende processer.

Vi har mange driftsopgaver, der skal løses inden for bestemte tidsfrister. Du skal derfor trives med planlægning og være parat til at tage fat og hjælpe til med at løse konkrete opgaver, når behovet opstår. Du har rig mulighed for at få indflydelse på løsningerne og komme med input til forbedringer i vores processer, da vi til stadighed jagter udvikling og optimering af debitorområdet.

Om dig
Du er god til at samarbejde, er positiv og løsningsorienteret og bidrager derved til de bedste fælles løsninger. Som kollega er du loyal og hjælpsom og har et godt humør. Du synes desuden, at det er sjovt at være en del af et travlt og foranderligt miljø med mange forskellige typer kollegaer og samarbejdspartnere.

Du trives både i rollen med selvstændig opgaveløsning og i en mere udadvendt rolle, hvor du har mange samarbejdsflader til kollegaer i og udenfor centret, bl.a. kommunes andre forvaltninger. Du er stærk både mundtligt og skriftligt og har sans for detaljen. Du arbejder struktureret og trives i en travl hverdag, hvor du med et smil hjælper med både store og små opgaver.

Vi forventer, at du

  • Har en et godt fagligt fundament indenfor regnskab fx med en regnskabs- eller økonomiuddannelse
  • Er en stærk formidler både mundtlig og skriftligt
  • Er fortrolig med Officeprogrammer, særligt Excel
  • Arbejder selvstændigt og har blik for detaljen.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med et eller flere områder

  • Erfaring med komplekse systemlandskaber
  • Erfaring med økonomi/regnskab
  • Erfaring med KMD Opus Debitor og/eller andre SAP-baserede økonomisystemer.

Vi tilbyder dig
Vi tilbyder dig et spændende job på landets største arbejdsplads i en stor organisation med gode udviklingsmuligheder og dygtige kollegaer. Vi er en fleksibel arbejdsplads, der lægger vægt på samarbejde, initiativ og engagement. Vi har flere medarbejdergoder som flekstid, mulighed for hjemmearbejde, kantine- og frugtordning, massageordning og træningsfaciliteter.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Individuelle tillæg forhandles på baggrund af dine kompetencer og erfaring. Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt. Ansættelsessted er Borups Allé, København NV – lige ved Fuglebakken Station.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Pernille Bay Nielsen på IQ23@kk.dk.

Hvis det er nødvendigt, kan vi efterfølgende sætte et kald op, så vi kan sikre, at du har den helt rigtige forståelse af jobbet og dine mange muligheder. Telefonnummer 24 34 96 99.

Søg via linket senest fredag den 11. juli 2025
Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade dit CV.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 30.

Koncernservice er en professionel serviceorganisationKoncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, økonomi, løn, indkøb, ESG, forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.