Ambitiøs og politisk interesseret studentermedhjælper til Overborgmesterens Sekretariat i Økonomiforvaltningen
Københavns Kommunes økonomiforvaltning søger en serviceminded og struktureret studentermedhjælper til Overborgmesterens Sekretariat.
Som studentermedhjælper i Overborgmesterens Sekretariat bliver du en del af et hold med 11 medarbejdere, der arbejder i et professionelt og ambitiøst miljø tæt på den politiske ledelse. Sekretariatet har bl.a. ansvar for planlægning af overborgmesterens aktiviteter, taleskrivning, pressehåndtering, besvarelse af henvendelser til overborgmesteren, rådgivning af overborgmesteren og samarbejde med Økonomiforvaltningen, de øvrige forvaltninger i kommunen samt byens mange interessenter.
Vi har fokus på, at de politiske visioner bliver til virkelighed til gavn for københavnerne. Din opgave vil være at bistå med at løse opgaver især ift. borgerhenvendelser, mødematerialer samt planlægning og eksekvering af overborgmesterens aktiviteter. Herudover vil du også komme til at tage del i udviklingsarbejdet i kontoret, ligesom der også vil være opgaver af mere praktisk karakter.
Opgaver i stillingen
- assistere og hjælpe med at udfærdige og ekspedere borgersvar
- opstarte og bidrage til mødeforberedelser, taler og andre kommunikative opgaver
- planlægningsopgaver ift. overborgmesterens aktiviteter
- forefaldne opgaver og praktisk hjælp, herunder håndtering af tilmeldinger, møder og aktiviteter
- herudover kan der komme andre opgaver ifm. kommunens årlige budgetforhandlinger
Din profil
Stillingen forudsætter, at du har gennemført de første år på studiet og fx er i starten af din kandidatuddannelse. Vi lægger vægt på, at du
- læser en samfundsvidenskabelig uddannelse fx statskundskab, samfundsvidenskab eller økonomi
- har interesse i at arbejde i en politisk styret organisation helt tæt på det politiske niveau
- er dygtig til at skrive og kan formidle komplekse politiske og faglige problemstillinger
- er omhyggelig og har sans for detaljer
- kan holde overblik og tage ansvar for at følge op på opgaver
- har politisk forståelse
- er god til at samarbejde og har lyst til at indgå i et fagligt og socialt kollegialt fællesskab
Vi kan tilbyde dig ansættelse i et udfordrende og afvekslende arbejdsmiljø med gode muligheder for at udvikle dig fagligt og personligt.
Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Vi ønsker, at du kan tiltræde den 4. august 2025 og har første arbejdsdag i uge 32.
Mere information
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent i Overborgmesterens Sekretariat Birgitte Mortensen på 24 96 83 04.
Søg via linket senest tirsdag den 10. juni 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 25. Hvis du indkaldes til samtale, vil der være en test à ca. en times varighed forud for samtalen.
Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset. De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.