Ambitiøs og engageret områdechef til Din Sociale Indgang Amager

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du stå i spidsen for en enhed, hvor vi hver dag arbejder for at skabe bedre livsmuligheder for udsatte børn, unge og deres familier? Har du både hjertet og hovedet med, når det gælder ledelse i et komplekst felt – og kan du være nærværende og tydelig i en hverdag med store krav og mange følelser i spil?

Så er du måske vores nye områdechef i Din Sociale Indgang på Amager, Socialforvaltningen (SOF) i Københavns Kommune

Om Din Sociale Indgang Amager
Din Sociale Indgang er stedet, hvor vi møder børn, unge og familier, der har brug for særlig støtte og indsats. Vi arbejder målrettet med at skabe helhedsorienterede løsninger, der rummer både forebyggelse, myndighedsopgaver, drift af et stort familiehus, som ligger lokalt samme sted, samt indsatser tæt på børnene og deres netværk.

På Amager får du det samlede ansvar for en stor og engageret medarbejdergruppe med ledere og fagprofessionelle, som hver dag arbejder for, at udsatte børn og unge får en tryg og bedre hverdag. Du bliver en del af en tillidsfuld og veletableret chefgruppe i Socialforvaltningen, hvor samarbejde, sparring og gensidig opbakning er en vigtig del af hverdagen.

Dine opgaver
Som områdechef vil du få en central rolle i både drift og udvikling af Din Sociale Indgang. Dine vigtigste opgaver bliver at

  • Sætte tydelig retning og skabe rammerne for et højt fagligt niveau i arbejdet med udsatte børn, unge og familier
  • Være en synlig og nærværende leder, som støtter og udfordrer dine ledere og medarbejdere
  • Implementere vision og målbillede for Din Sociale Indgang og en stor kulturforandringsopgave efter omorganiseringen af Et SOF
  • Skabe balance mellem sikker drift og udvikling af nye metoder og indsatser
  • Bygge et stærkt og bæredygtigt arbejdsfællesskab, hvor anerkendelse, tillid og selvledelse er i fokus – og hvor mikromanagement ikke har en plads
  • Være klar til at navigere i en travl hverdag med mange og komplekse sager, hvor din ro og evne til at bevare overblikket gør en forskel
  • Sikre sammenhæng mellem ressourcer, økonomi, kvalitet og kerneopgaven.

Din profil
Vi søger en leder, der både kan gå forrest og skabe følgeskab. Du skal kunne lide at arbejde med mennesker – både børn, unge, familier, medarbejdere og samarbejdspartnere – og du skal trives i et felt, hvor opgaverne ofte er psykisk krævende.

Vi forventer, at du har

  • Solid erfaring med ledelse – gerne i en politisk styret organisation
  • Erfaring med det specialiserede børne- og ungeområde, børn og unge med funktionsnedsættelser og indsigt i komplekse familiedynamikker
  • Evne til at være anerkendende, tydelig og tillidsskabende i din ledelsesstil
  • Vilje til at give plads til selvledelse – samtidig med at du sætter klare mål og rammer
  • Erfaring med økonomi- og ressourcestyring
  • Et skarpt blik for både drift og udvikling – og mod på at stå i forandringer.

Vi tilbyder

  • En central rolle i en organisering, hvor du får mulighed for at præge retningen for Din Sociale Indgang og gøre en forskel for udsatte børn og unge i København
  • Et stærkt fagligt og dedikeret medarbejder- og lederteam, der brænder for kerneopgaven
  • Gode rammer for din egen lederudvikling – både strategisk, fagligt og personligt
  • Et tæt samarbejde med områdechefkolleger, centerchefer og Socialforvaltningens øvrige ledelse.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse er efter cheflønsaftalen eller lederoverenskomsten og indenfor rammerne af lokal løndannelse. 

Stillingen er til besættelse den 1. januar 2026. Stillingen er på fuld tid.

Ansættelsessted: Borups Allé 43, 2200 København N.

Lyder det som noget for dig?
Så glæder vi os til at høre fra dig – og til at få en ny, stærk spiller med på holdet, der vil tage medansvar for hjælpe borgerne på Amager.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef for Din Sociale Indgang – Børn Charlotte Ibsen på 29 31 68 83.

Vil du være med?

Søg via linket senest onsdag den 5. november 2025
Sammen med en motiveret ansøgning beder vi dig uploade CV, eksamensbeviser og evt. udtalelser.
1. samtale afholdes mandag den 10. november 2025, og 2. samtale tirsdag den 20. november 2025.
I forbindelse med en evt. 2. samtale vil der indgå case samt en personlighedstest.
Du kan med fordel orientere dig i følgende bilag, inden du sender din ansøgning:

Organisationsdiagram
Amagers organisationsdiagram
Introduktion til Samarbejdsformen (marts 2025)
Publikation om Samarbejdsformen (SOF)_06.11.24