Ambitiøs konsulent med politisk tæft, stærke embedsmandskompetencer og interesse for og flere års erfaring med erhvervsområdet til Danmarks største beskæftigelses- og integrationsforvaltning

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at styrke rammebetingelserne for Københavns erhvervsliv?
Har du stærke embedsmandskompetencer?
Og trives du i en omskiftelig hverdag, hvor du arbejder med at betjene forvaltningens politiske og administrative topledelse?

Så kan du måske blive vores nye kollega i Københavns Kommunes beskæftigelses- og integrationsforvaltning.

Om os
Fra årsskiftet samles Københavns Kommunes erhvervsindsats i den kommende beskæftigelses-, integrations- og erhvervsforvaltning, således vi i endnu højere grad kan skabe sammenhæng i erhvervspolitikken og den lokale erhvervsfremme. Med ressortændringen styrkes den politiske styring af området, og der skabes en mere gennemskuelig, sammenhængende og effektiv opgaveløsning til gavn for erhvervslivet. Vi forbereder allerede nu ressortflyt på erhvervsområdet, hvilket du vil indgå som en naturlig del af. 

I Kontor for Politik og Driftsudvikling arbejder vi med strategisk udvikling af driften, politik- og strategiudvikling, interessevaretagelse og styring. Vi betjener Beskæftigelses- og Integrationsudvalget, beskæftigelses- og integrationsborgmesteren og vores direktion. Samtidig har vi et stærkt udviklingsfokus på driften af Jobcenter København, som vi understøtter i det strategiske arbejde. Vi er ca. 30 medarbejdere i kontoret – og tæller både medarbejdere med samfundsvidenskabelig, juridisk og humanistisk baggrund. 

På erhvervsområdet i København Kommune arbejder vi bl.a. med at udvikle erhvervslivets rammebetingelser, styrke erhvervsturismen og forbedre forvaltningens virksomhedsservice i et tæt samarbejde med Københavns Erhvervshus, andre forvaltninger og eksterne aktører.

Om stillingen
Som vores nye kollega vil dine opgaver bl.a. være at

  • udarbejde beslutningsoplæg, budgetforslag, mødeforberedelser og indstillinger
  • udvikle og understøtte erhvervsvenlige rammebetingelser for virksomheder samt turisme og vækst
  • styrke sammenhængen mellem virksomhedsservice, erhvervsfremme samt rekruttering og beskæftigelse
  • udvikle og implementere nye indsatser på erhvervs- og vækstområdet i København
  • understøtte driften i Københavns Erhvervshus herunder virksomhedernes indgang til Københavns Kommune
  • opdyrke og vedligeholde netværk blandt centrale samarbejdspartnere på erhvervsområdet, herunder andre forvaltninger i kommunen, andre kommuner, Erhvervshus Hovedstaden, KL, staten, erhvervsorganisationer, mv.

Om dig
Vi søger en kollega, der har en lang videregående uddannelse, og som har flere års erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation. Du skal have kendskab til og flere års erfaring fra erhvervsområdet og gerne indsigt i erhvervsfremme. Det vigtigste er, at du har en faglig interesse i at arbejde med erhvervsområdet og grundlæggende har styr på din bureaukratiske værktøjskasse, som gør dig i stand til at tage ansvar for og drive processer, samarbejde på tværs, udarbejde beslutningsgrundlag og notater i høj kvalitet samtidig med at deadlines overholdes.

Vi lægger således vægt på, at du 

  • har kendskab til og erfaring med erhvervspolitik, virksomheders interesse og virksomhedsservice i en kommunal kontekst
  • har politisk tæft og en god strategisk forståelse, samt motiveres af politik- og driftsudvikling
  • har gode evner til at kommunikere komplekse emneområder både på skrift og i tale
  • kan styre større projekter og processer mod et mål, hvor du kan overskue det komplekse og er god til at identificere relevant viden
  • evner at omsætte politiske beslutninger til konkrete handlinger og indsatser
  • har naturligt flair for interessenthåndtering og netværksdannelse i en politisk kontekst
  • har gode samarbejdsevner og samtidig er i stand til at arbejde selvstændigt og håndtere flere sideløbende opgaver

Løn- og ansættelsesforhold
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant faglige organisation. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og indenfor rammerne af lokal løndannelse. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Tiltrædelse er hurtigst muligt.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte souschef Britt Manniche på 30 63 06 83.

Søg via linket senest torsdag den 14. august 2025

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen 
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer. Du kan læse mere om forvaltningen her.