Akademisk medarbejder til projektledelse og formidling søges til Parker, Kirkegårde og Renhold i Teknik- og Miljøforvaltningen
Vil du være med til at drive og udvikle vores arbejde med kvalitetsmålinger inden for de klassiske driftsområder med renhold og grøn drift og pleje? Kan du formidle analyseresultater, så alle forstår dem? Og er du en dygtig projektleder?
Så kan du blive vores nye kollega i enheden Renhold og Driftsviden, der er en del af afdelingen Parker, Kirkegårde og Renhold i Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune.
Dine arbejdsopgaver
Du kommer hovedsageligt til at arbejde med afdelingens store kvalitetsmåling, der afvikles en gang årligt. Du får ansvaret for opgaven næsten fra a-z, hvilket overordnet inkluderer
- projektstyring inkl. tids- og opgaveplanlægning
- at rekruttere målehold internt fra enhederne i afdelingen
- at planlægge og gennemføre introduktions- og opfølgningsmøder for måleholdene og andre interessenter
- at klargøre registreringsrammerne til dataindsamlingen
- at modtage og kvalitetssikre data, så de er klar til afrapportering
- formidling af resultater i rapporter, præsentationer m.m. til ledere, MED-udvalg og politikere
Ud over kvalitetsmålingen vil du have fokus på udvikling af arbejdsgange omkring enhedens arbejde med data og indgå i arbejdet med formidling af data og viden, som genereres i enheden. Der er tale om en nyoprettet stilling, så afhængig af din profil vil din opgaveportefølje kunne ændre sig, når vi lærer hinanden bedre at kende.
Vi lægger vægt på, at du
- kan skabe og bevare overblikket, når der er mange bolde i luften og sætter en ære i at følge op på og være på forkant med opgaver
- har gode samarbejdsevner, godt humør og trives med at samarbejde med mange kolleger med forskellig faglighed og på tværs af enheder
- er vant til at formidle fagstof til forskellige faggrupper, så det er forståeligt
- kan tage ansvar for dine arbejdsopgaver, er opsøgende og tager initiativ, hvis du oplever, at noget kan gøres anderledes
Din profil
Der er mange veje ind i jobbet, da der er tale om en generalist-stilling, men vi lægger vægt på, at du har erfaring med projektledelse, formidling og kvantitative metoder, og at du befinder dig godt med at være den, der driver opgaver og processer fremad. Du må også meget gerne have kendskab til M365-platformen, herunder Excel og være nysgerrig på at videreudvikle dine kompetencer inden for f.eks. brugen af SurveyXact, Teams og Power BI som kommunikationsplatforme. Det er også en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med ledelsesinformation.
Det betyder mindre, om du er nyuddannet eller har et par års erfaring, da du har gode erfarne kolleger omkring dig. Vi ser gerne, at du i din motivation for at søge stillingen beskriver, hvilke undersøgelser du har arbejdet med, og hvordan du vil tilgå opgaven med projektledelse.
Om Renhold og Driftsviden
I Renhold og Driftsviden har vi bl.a. fokus på at styrke hele afdelingen gennem intelligent brug af data. Med indsamling, analyse og formidling af data understøtter enheden grundlaget for fakta- og vidensbaseret styring og udvikling af driften til gavn og glæde for københavnerne. Enheden består af 24 engagerede og kompetente medarbejdere, som bidrager til en række forskellige opgaver, der har til formål at understøtte planlægningen af driftsopgaver, der leverer indbydende og velfungerende byrum til mangfoldigt liv og brug samt klæder politikerne på til at træffe dataoplyste beslutninger om vores driftsopgaver.
Vi tilbyder
- rum for faglig udvikling
- tværfagligt samarbejde
- stor frihed til at balancere privat- og arbejdsliv
- en professionel arbejdsplads med fokus på kvalitet i opgaveløsningen
Der er mulighed for at arbejde hjemmefra efter aftale.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er med start den 1. september 2025 eller snarest muligt herefter. Der er tale om en fastansættelse med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. I forbindelse med ansættelsen vil der blive indhentet referencer.
Arbejdssted
Arbejdsstedet er Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen, Renhold og Driftsviden, Njalsgade 13, 2300 København S.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Louise Zachariassen Meltz på 21 24 72 51 (send gerne sms og aftal tidspunkt).
Vedhæft dit CV og bevis for din uddannelse samt evt. øvrige relevante dokumenter sammen med din ansøgning.
Søg via linket senest søndag den 25. maj 2025
Vi forventer at holde 1. runde ansættelsessamtaler i uge 23 og eventuelle 2. runde ansættelsessamtaler i uge 24.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.