Akademisk medarbejder til arbejdstidsområdet i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen (tidsbegrænset)

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Kender du til det kommunale arbejdsmarked, overenskomster og arbejdstidsaftaler? Har du lyst til at være en del af en større indsats, hvor vi skal forenkle og harmonisere aftaler om løn og arbejdstid for forvaltningens hjemme- og sygeplejeenheder? Og vil du være en del af et dynamisk HR-udviklingscenter? Så er du et godt bud på vores nye kollega. 

Om jobbet
I Center for HR og Uddannelse har vi sat ekstra fokus på arbejdstidsområdet i hjemme- og sygeplejen. Det skyldes, at vores politikere i Borgerrepræsentationen har besluttet, at vi skal ændre organiseringen mellem kommunens forvaltninger. Helt konkret samles ansvaret for hjemmepleje, sygepleje og visitation til hjælpemidler for alle borgere uanset alder i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen. Det betyder, at ca. 650 medarbejdere og ledere skal flytte fra Socialforvaltningen til Sundheds- og Omsorgsforvaltningen senest 1. august 2026.

Vores opgave er – via forenkling og harmonisering af lokalaftaler – at sikre, at medarbejdere i hjemme- og sygeplejen har de samme rammevilkår ift. løn og arbejdstid, uanset hvor de er ansat. Arbejdet skal også hjælpe ledere, disponenter/vagtplanlæggere og administrative medarbejdere, så deres arbejde med vagtplanlægning, lønindplacering, lønforhandling mv. bliver nemmere. 

Udover opgaverne med at forenkle aftaler om løn og arbejdstid vil du også få mulighed for at bidrage til andre projekter i Center for HR og Uddannelse. Der kommer løbende nye indsatser og udviklingsprojekter til, og du vil få mulighed for at arbejde med andre opgaver indenfor HR-udviklingsområdet, fx medarbejderudvikling, arbejdsmiljø og organisationsudvikling.

Hvad ønsker vi os af dig?
Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse (fx jura, statskundskab, arbejdslivsstudier, HRM eller sociologi). Du kan være nyuddannet eller have nogle års erfaring. Og så kender du noget til det kommunale arbejdsmarked enten fra andre jobs eller fra studiet. Hvis du også kender til kommunale overenskomster og arbejdstidsaftaler, er det et ekstra plus. 

Du er god til at opbygge tillidsfulde samarbejdsrelationer og er nysgerrig på at lære vores organisation at kende. Du bliver en del af en stor organisation med mange målgrupper, interesser og mulige løsninger. Du skal derfor kunne skabe overblik, være struktureret og have en god organisationsforståelse. Det er også vigtigt, at du er god til at skrive og tænke med, når vi laver oplæg til fx direktion, borgmester og politisk udvalg.

Det får du hos os
Du bliver en del af et strategisk HR-udviklingscenter med ca. 40 medarbejdere. Center for HR og Uddannelse er organiseret i tre afdelinger, der arbejder tæt sammen. Du bliver ansat i Afdeling for Arbejdsliv og Organisationsudvikling. Vi har et godt arbejdsmiljø, et højt fagligt niveau og et stærkt kollegafællesskab. Vi arbejder i et åbent kontormiljø med fleksible pladser og en flot udsigt over byens tage. Vi har flekstid, mulighed for hjemmearbejdsdage og gode muligheder for kompetenceudvikling. 

Ansættelsesvilkår
Stillingen er til besættelse pr. 1. december 2025 eller tidligere og er indtil videre tidsbegrænset til udgangen af 2026. 

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med den relevante faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Bergholdt på 20 26 65 08 eller specialkonsulent Michael Ryberg på 29 77 13 41.

Send din ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer.

Søg via linket senest onsdag den 22. oktober 2025
Vi holder 1. og 2. runde ansættelsessamtaler i uge 44.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.