Afdelingsleder til Skolen i Charlottegården

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Har du lyst til at gøre en forskel for elever med vanskeligheder inden for autisme- og ADHD-området?

Vi udvider vores ledelsesteam og søger derfor en ny afdelingsleder for vores indskoling/mellemtrin, der kan inspirere og omsætte idéer til praksis i et nysgerrigt og anerkendende læringsmiljø. Du skal trives med at løse både udviklings- og driftsbaserede opgaver og sammen med det øvrige ledelsesteam lede vores kerneopgave.

Om os og jobbet
Skolen i Charlottegården er en stor specialskole med høj faglighed og et stort og bankende hjerte for vores fantastiske elever. Vi søger en afdelingsleder – gerne med specialpædagogisk viden og erfaring – som sammen med det øvrige ledelsesteam vil være med til at holde fast i alt det gode, vi har opnået på vores skole og KKFO, og som samtidig vil være med til at videreudvikle skolen og KKFO’en i tæt samarbejde med vores dygtige medarbejdere.

I Københavns Kommune har vi høje forventninger til, at ledelsen af vores skoler foregår med afsæt i et ressourceorienteret børnesyn. Det kræver en tydelig ledelse, som kan arbejde med klare mål og forventninger i dagligdagen. Vi søger derfor dig, som er en tydelig, anerkendende og lyttende leder i øjenhøjde med personalet. Du er i din ledelsesstil både rolig, inddragende og inkluderende med stærke relationskompetencer – en leder, man er tryg ved at komme til, også når opgaverne bliver svære.

Om vores skole
Skolens målgruppe er elever med gennemgribende udviklingsforstyrrelser (autismespektrum-forstyrrelser) eller omfattende specifikke indlæringsvanskeligheder (ADHD). Eleverne har et kognitivt potentiale inden for normalområdet, og skolen er afgangsprøveførende. Vores vision er at gøre eleverne så dygtige fagligt og socialt, at de kan leve op til deres fulde potentiale.

Skolen rummer ca. 198 skønne elever, ca. 130 specialfagligt dygtige medarbejdere samt engagerede forældre, der alle ønsker det bedste for eleverne og skolen. Skolen fungerer som et helhedstilbud, hvor skole og fritid er fuldt integreret.

Vores specialpædagogiske afsæt er

  • Synlig Visuel Specialpædagogik (SVS med inspiration fra TEACCH)
  • Konflikthåndteringsmetoden/Low Arousal
  • følelses- og sanseregulering samt social læring

Vi er løbende i proces som organisation med at være tydelige og systematiske i forhold til kvaliteten i undervisningen og i fritidstilbuddet. Her er det en vigtig kvalitet for det samlede ledelsesteam, at der arbejdes analytisk med at omsætte data og viden til pædagogisk handling.

Vi forventer desuden, at du

  • er læreruddannet og har bred erfaring med folkeskolens fag og specialpædagogisk og specialdidaktisk praksis
  • er ambitiøs på vores børns vegne og vil arbejde målrettet med at videreudvikle vores skole og det tværfaglige samarbejde mellem lærere, pædagoger, pædagogmedhjælpere og eksterne samarbejdspartnere
  • ser forældresamarbejdet som en vigtig og udviklende del af det daglige arbejde
  • har en lederuddannelse eller har lyst til at tage en på sigt
  • forstår driftsopgaver som en væsentlig forudsætning for skolens virke, er systematisk i din tilgang til dine ledelsesopgaver og kan tage gode beslutninger, også i svære situationer
  • har lyst til at arbejde med kvalitetsudvikling af specialundervisning, faglighed og praksis
  • kan lede vores kerneopgave i alle de fora, hvor læring og trivsel er i spil
  • kan fremme motivation og arbejdsglæde og møde elever, forældre og personale med humør og empati

Vi kan tilbyde

  • et engageret og arbejdsomt ledelsesteam
  • et ledelsesteam med fokus på at dygtiggøre sig og gøre en forskel
  • engageret personale med stor faglig indsigt i opgaven og elevgruppen
  • en skole, hvor det at arbejde i tværfaglige, professionelle teams er en selvfølgelighed
  • glade elever på en skole og KKFO, hvor børnenes læring og udvikling er i centrum
  • en positiv og engageret forældregruppe og skolebestyrelse
  • et meget kompetent personale, der trives kollegialt
  • en udviklingsorienteret arbejdsplads præget af medbestemmelse, medindflydelse og medansvar

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.  
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt. 
Vi ønsker stillingen besat den 1. oktober 2025. 
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer. 

Mere information
Vi forventer, at du kontakter skoleleder Heidi Hviid på 30 31 29 19, hvor du kan få mulighed for at høre mere om stillingen, og vi kan høre om dine ønsker og forventninger.

Du kan også orientere dig på skolens hjemmeside Charlottegården.

Søg via linket senest onsdag den 20. august 2025
Ansættelsessamtaler afholdes tirsdag den 26. august 2025.