Afdelingsleder til bo- og dagtilbuddet Provstevej
Kan du skabe følgeskab, og vil du være med til at skabe et stærkt fagligt fællesskab på Provstevej?
Så læs videre – her får du muligheden for at sætte retning, skabe resultater og gøre en reel forskel.
Vi søger en leder, gerne med erfaring fra området, der ønsker at fortsætte det gode arbejde med at kvalificere og implementere den socialfaglige handleplan, og samtidig have blik for inddragelse af den sundhedsfaglige handleplan.
Derudover har vi i især fokus på de driftsmæssige og tværfaglige opgaver. Du bliver leder af en afdeling, nattevagter og de timelønnede medarbejdere der er tilknyttet afdelingen.
Vores vigtigste opgave at skabe en meningsfuld hverdag for 17 voksne beboere med betydelige multiple funktionsnedsættelser og udviklingshæmning. Du får mulighed for at være en del af en spændende udvikling af et nyere botilbud sammen med dedikerede pædagog- og sundhedsfaglige kolleger.
På Provstevej nyder både vi og beboerne godt af vores mange faciliteter, som giver mulighed for mange typer aktiviteter og gode oplevelser. Vi har bl.a. et lækkert sanserum, sansevogne, sansestol og adgang til fysioterapi. Udendørs har vi et orangeri og et hyggeligt gårdmiljø med bl.a. bålplads, som vi jævnligt bruger til hyggelige fællesarrangementer, samt tagterrasser på alle etager.
Hos os går høj faglighed hånd i hånd med omsorg og pleje
Vi planlægger vores pædagogiske og sundhedsfaglige arbejde ud fra en tværfaglig tilgang og ift. den enkelte beboers ønsker, ressourcer og behov, indenfor den neuropædagogiske referenceramme. Der er ansat både socialfaglige og sundhedsfaglige koordinatorer på tilbuddet, som giver løbende sparring, og understøtter ledelsen i forskellige opgaver.
Alle beboere har brug for omfattende pædagogisk og praktisk støtte, omsorg samt sundhedsmæssig pleje og behandling for at kunne leve et godt liv på deres præmisser. De fleste af beboerne har svært ved at udtrykke sig verbalt og skal have hjælp til at blive forstået ud fra nonverbale teknikker.
Dine opgaver
Som afdelingsleder hos os får du mulighed for at arbejde med personaleledelse, faglig ledelse, driftsledelse og strategisk ledelse.
Som personaleleder er du med til at sætte holdet og sikre, at de rette kompetencer er til stede i medarbejdergruppen. Derudover forventer vi, at du har fokus på at skabe et godt arbejdsmiljø præget af samarbejde, etik, ordentlighed og respekt. Du går foran ift. at skabe en åben og tillidsfuld samarbejdskultur, hvor der er tryghed til at italesætte og udfordre, hvis man oplever tegn på forråelse hos sig selv eller andre.
Som faglig leder skal du tilbyde relevant sparring og feedback til medarbejderne og give plads til, at I sammen finder nye løsninger. Derudover skal du være bannerfører for en faglig kultur, som kobler teori med praksis.
Som driftsleder sikrer du, at vi lever op til de lovmæssige og faglige krav, du har økonomisk overblik, og du har fokus på, at vi lykkes i det daglige med at skabe rammen om gode, meningsfulde liv for beboerne.
Den strategiske ledelse foregår i lederteamet, hvor vi sammen sikrer retning og skaber holdbare, helhedsorienterede og tværgående løsninger.
Dine kvalifikationer
Du er dygtig til at opnå følgeskab, sætte retningen og motivere medarbejdere til at løfte kerneopgaven på ambitiøs vis med både medarbejdernes og beboernes trivsel for øje.
Om dig
Vi forventer, at du
- har ledererfaring, og det er en fordel, hvis du har erfaring med målgruppen
- har erfaring med neuropædagogik og sanseintegration
- har en pædagogisk uddannelsesbaggrund, eller alternativt en anden relevant faglig baggrund, hvor du har opnået solid erfaring fra døgn- og specialområdet
- kan integrere socialfaglige og sundhedsfaglige indsatser og lede tværfaglige medarbejdergrupper med sikker hånd
- er en positiv, anerkendende og synlig leder, der trives med at være tæt på medarbejderne og give faglig sparring i hverdagen
- har en relevant ledelsesmæssig uddannelse, fx en diplomuddannelse i ledelse, eller er motiveret for at tage en, som vi selvfølgelig stiller til rådighed
Vi gør vores bedste for at skabe trivsel og livskvalitet i hverdagen
På Provstevej ser vi det som vores fornemmeste opgave at skabe en hverdag for beboerne præget af trivsel og livskvalitet, og vi har fokus på at skabe gode rammer for selvstændighed, individuel udvikling, kvalitet og nærhed.
En arbejdsplads med muligheder og opbakning
Provstevej er en del af Center for Længerevarende Boformer, hvor du vil blive understøttet af dygtige fagkonsulenter indenfor bl.a. det socialfaglige, psykomotoriske, neuropædagogiske og velfærdsteknologiske felt. Du vil også blive supporteret af partnere indenfor økonomi og HR.
Provstevej har ansat social- og sundhedsfaglige koordinatorer, der er tværgående for hele botilbuddet. Derudover er der ansat en vagtplanlægger på hver etage, der understøtter de tre afdelingsledere indenfor vagtplaner, tastning af løn og tilrettelæggelse af ferier m.m.
Derudover tilbyder vi
- et grundigt onboardingprogram
- gode udviklingsmuligheder
- sparring og godt kollegaskab fra dine lederkolleger
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse den 1. september 2025, eller efter aftale. Løn efter lederoverenskomst. Du bliver en del af en vagttelefonordning, som du deler med dine lederkolleger. Vi indhenter straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelsesprocessen.
Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte tilbudsleder Tina Susanne Nielsen på 20 12 86 49 eller afdelingsleder Ankush Sudan på 20 36 00 82.
Søg via linket senest søndag den 3. august 2025
Vi holder 1. samtaler i starten af uge 32 og 2. samtaler i slutningen af uge 32/starten af uge 33. Vi anvender case og personlighedstest i forbindelse med 2. samtalerne.