Administrativ sagsbehandler til Kontrolgruppen i Ydelsesservice København
Vi søger en ny kollega til vores Kontrolgruppe, som er placeret i afdelingen ”K-Kassen og Kontrol”. K-Kassen og Kontrol håndterer udover kontrolområdet, sanktions- og ferieområdet efter lov om aktiv socialpolitik samt repatriering. Afdelingen er inddelt i flere mindre teams, og det er i teamet, som håndterer kontrolområdet, vi har brug for en ny kollega.
Du vil blive en del af et team på otte personer, hvor vi vægter faglig sparring højt, ligesom vi løbende arbejder med at optimere vores arbejdsgange.
Vi er 37 medarbejdere i afdelingen, hvor arbejdsglæde, produktion, høj faglighed og juridisk korrekthed vægter højt. Ydelsesservice har ca. 270 ansatte.
Hovedopgaverne er at partshøre og træffe afgørelser og behandle klagesager i sager, der primært omhandler
- uoplyst formue
- anmeldelser om snyd, fra fx politi, SKAT, fødevarestyrelse, kolleger fra øvrige forvaltninger, privatpersoner m.fl.
- hvidvask
- uoplyst udrejse
- telefonisk betjening af borgerne
- vidne som repræsentant for kommunen i retssager om socialt bedrageri
Vi håber, at du
- har erfaring fra lignende stilling
- har kendskab til KY, Fasit m.v.
- har relevant uddannelsesmæssig baggrund fx professionsbachelor, socialrådgiver, kommunom eller lignende
- har gode samarbejdsevner
- selvstændigt kan tolke og arbejde ud fra gældende lovgivning på området
- har gode kommunikationsevner, både mundtligt og skriftligt
- kan tilrettelægge og arbejde struktureret
- er grundig og tålmodig og kan danne dig et overblik i de ofte meget komplekse sager
- trives i et uformelt, men seriøst team
- kan bevare det gode humør i perioder med travlhed
Vi tilbyder
- en spændende stilling i et travlt miljø med gode og fagligt dygtige kolleger
- faglig sparring i opgavevaretagelsen.
- gode kompetence- og udviklingsmuligheder i en organisation, der er under konstant udvikling, og som lægger vægt på at tilpasse medarbejderne til de opgaver, vi stilles overfor
- mulighed for hjemmearbejde
- flekstidsordning
- kantine-, massage- og frugtordning
Ansættelsesvilkår
Ansættelse er i henhold til gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Københavns Kommune.
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstidsordning. Stillingen ønskes besat den 1. februar 2026.
Arbejdsstedet er Gammel Køge Landevej 43, 2500 Valby.
Vil du vide mere?
Ønsker du yderligere oplysninger, kan du kontakte afdelingschef Birthe Werner på 29 61 31 89 eller koordinator Heidi Holm på 40 49 57 45.
Søg via linket senest onsdag den 10. december 2025
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 51.
Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.
Ydelsesservice – vi administrerer og udbetaler forsørgelsesydelse til ledige og sygemeldte københavnere.
Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her.