Administrativ rådgiver til Styrket Modtagelse i Din Sociale Indgang Børn Amager
Brænder du for at være med til at understøtte os i at gøre en forskel for børn, unge og familier i deres første møde med forvaltningen samt understøtte arbejdsgange på en stor arbejdsplads?
Styrket Modtagelse er hjertet i Din Social Indgang Børn Amager (DSI Amager), da alle førstegangshenvendelser fra borgere og samarbejdspartner modtages her. Styrket Modtagelse håndterer mere end 4.000 underretninger årligt. Vi har fokus på modtagelse af borgere, oprettelse, fordeling og vurdering af underretninger, der kommer ind, og i forlængelse heraf at afholde møder med børn, unge og forældre. Vi har en ambition om at handle hurtigt og gennem et styrket modtagelsesfokus give udsatte børn, unge og deres familie målrettet råd, vejledning og støtte.
Udviklingsmæssigt har vi fokus på, hvordan en sag kommer ind i organisationen, sagernes tyngde og en styrkelse af koordinering med vores samarbejdspartnere på almenområdet og de tidligt forebyggende indsatser for familierne. I det administrative arbejde er der et særligt fokus på at udvikle administrative arbejdsgange, der understøtter et stort hus med over 200 medarbejdere.
Du bliver en del af en tværfaglig afdeling, der udover det administrative team består af børne- og ungerådgivere, daginstitutionssocialrådgivere, skolesocialrådgivere samt to teamledere og én afdelingsleder.
Om funktionen administrativ rådgiver
Som administrativ rådgiver bliver du en del af et team med i alt fem medabejdere, hvor der er fokus på borgerbetjening og lettere rådgivning inden for det sociale område samt nytænkning af de administrative processer i husets daglig drift.
De konkrete kerneopgaver, du primært skal varetage, er forskellige administrative arbejdsgange i huset: oprettelse og registrering i fagsystemer som fx DUBU, borgermodtagelse med lettere rådgivning, herunder understøttelse af børne- og ungerådgivernes sagsbehandling, og telefonisk og skriftlig kontakt med borgere og samarbejdspartnere.
Du vil også understøtte kollegaer og ledelse ift. indkøb, overblik, bestilling af div. IT-udstyr, gøre klar til modtagelse af nye kollegaer mv.
I stillingen er fokus administration og derigennem understøttelse af sagsbehandling samt modtagelse af nye kollegaer. Vi blev i start 2025 et hus med 230 medarbejdere og har derfor fokus på at effektivisere og tydeliggøre administrative arbejdsgange i huset.
Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, struktureret og indgår i et team. Vi er ambitiøse omkring vores opgavevaretagelse og forventer, at du er velformuleret på skrift og i tale, fleksibel, serviceminded og har gode samarbejdsevner. Samtidig skal du arbejde effektivt og sætte en ære i at nå dine mål.
Om dig
Du har en relevant kontoruddannelse eller er uddannet socialformidler eller socialrådgiver og har gerne kommunal erfaring. Du har indgående kendskab til administrativt arbejde og/eller sagsbehandling og er tryg ved borgerbetjening og kontakt til samarbejdspartnere.
Du er optaget af, hvad der kendetegner god forvaltningsskik og kvalitet i de administrative opgaver i myndighedsarbejdet på området for udsatte børn og unge. I en travl hverdag skal du være i stand til selv at tage ansvar for din opgaveløsning og samtidig holde mange bolde i luften.
Andre ønsker til vores nye kollega
- Du trives med tæt teamsamarbejde, samtidig med at du formår at indgå i en afdeling samt en hel enhed, der består af ca. 230 medarbejdere med forskellige funktioner
- Du trives ved en omskiftelig hverdag, hvor du ikke altid ved, hvad dagen bringer, og hvilke børn og familier du skal have kontakt med
- Du er optaget af, at vi sammen holder den faglige og metodiske udvikling i gang
- Du har gode samarbejds- og formidlingsevner, såvel skriftlige som mundtlige
- Du kan holde hovedet koldt og bevare overblikket i en travl hverdag, hvor vurderinger og beslutninger nogle dage skal træffes hurtigt.
Vi kan tilbyde
- Fleksible arbejdsforhold i et til tider travlt hus
- En uhøjtidelig omgangstone og masser af humor
- En arbejdsdag med mange forskellige opgaver og stort ansvar
- Gode muligheder for sammen med dit team at præge din tilgang til arbejdet.
Om Din Sociale Indgang Børn Amager
Amager er en bydel i udvikling, hvor indbyggertallet på ca. 145.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og Din Social Indgang Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os. Vi løser tværfagligt opgaver primært indenfor sagsbehandling, støtteforanstaltninger og rådgivning til familier med børn med handicap og udsatte børn og unge i alderen 0-23 år.
Udover Styrket Modtagelse består huset af myndighedsafdelingerne Børneliv og Ungeliv samt Familiehuset, der består af familiebehandlere, kontaktpersoner og psykologer. De to livsfasegrupper varetager det samlede sagsforløb fra afdækning eller børnefaglig undersøgelse til opstart af og opfølgning på indsatser.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentlig og er til besættelse den 1. december 2025 eller tidligere hvis muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst for socialrådgivere, socialformidlere og/eller HK- overenskomst for administration og IT og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Vi indhenter udvidet straffe- og børneattest og tager referencer i forbindelse med ansættelse.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte administrativ børne- og ungerådgiver Nadia Liban på 21 33 71 15 eller afdelingsleder Mette Meisner på 40 49 99 27.
Søg via linket senest fredag den 24. oktober 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 28. oktober 2025.