Administrativ medarbejder til Afdeling for Fællesskaber

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Er du en administrativ haj med flair for tal, budgetter og jura – og trives du med at være i dialog med mange forskellige mennesker? Så er du måske vores nye kollega i Afdeling for Fællesskaber.

Har du lyst til at gøre en forskel for ældre i Københavns Kommune ved at hjælpe frivillige foreninger med at føre deres ideer ud i livet?

Vi har brug for en administrativ medarbejder i en ny og spændende jobfunktion, som skal håndtere en række opgaver, der understøtter Seniorklubberne (målrettet ældre over 65 år) i Københavns Kommune og administration af forvaltningens tilskudsbevillinger til frivillige foreninger. Læs mere om Seniorklubberne.

Sundheds- og Omsorgsforvaltningen som din nye arbejdsplads
Du bliver ansat i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune. Her arbejder vi for at skabe et ældreliv, hvor alle københavnere har lige muligheder for at leve en god og meningsfuld tilværelse. Stillingen er forankret i Center for Ældreliv og Innovation, som har det samlede faglige ansvar på ældreområdet. Konkret ansættes du i Afdeling for Fællesskaber, som består af 19 konsulenter, en studentermedhjælper og en afdelingsleder.

Dine opgaver
Du vil få en bred vifte af opgaver, der primært omfatter

  • Administration af ansøgnings-, bevillings- og regnskabsprocesser
  • Tæt kontakt til tilskudsmodtagere omkring tilskudsbevillingernes krav om fx budgetter, regnskab og afrapportering
  • Elektronisk arkivering, registrering og bearbejdning af data
  • Økonomistyring, regnskab og controlling
  • Løbende dialog med frivillige foreninger

Du vil få dygtige og erfarne kolleger, så du altid har nogen at sparre med.

Din profil
Vi søger en dygtig medarbejder, der er administrativt uddannet og har stor kommunal erfaring. Vi forestiller os, at du har følgende kompetencer:

  • Erfaring med at bruge Office-pakken og har flair for at sætte sig ind i andre IT-systemer
  • Erfaring med regnskab og controlling
  • Besidder gode kommunikations-, samarbejds- og overbliksevner, så du kan formidle gode administrative løsninger og krav til ikke-administrativt uddannede samarbejdspartnere
  • Selvstændig og god til selv at opsøge sparring og afklaring, når der er behov for det
  • Ansvarlig og omhyggelig og sætter en ære i at ’have styr på det’
  • Gerne erfaring med pulje- og tilskudsområdet samt viden om ældreområdet, men ikke en forudsætning.

Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder et udfordrende og spændende job med alsidige opgaver. Der er gode muligheder for individuel udvikling samt faglig sparring med leder og kolleger. Vores afdelingsnavn forpligter, og vi værner derfor også om det kollegiale fællesskab og prioriterer tid til både frokostpauser, kaffestunder og en fredagshygge i ny og næ.  Lyder det som noget for dig? Så glæder vi os til at høre fra dig.

Asættelsesforhold
Der er tale om en fastansættelse med tiltrædelse den 1. oktober 2025. Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid er ml. 20-37 timer, afhængigt af dine ønsker og muligheder. Ansættelse sker efter gældende overenskomst. Din arbejdsplads vil være i Sundheds- og Omsorgsforvaltningens Centralforvaltning, Borups Allé 41, 2200 København N. Der er mulighed for hjemmearbejde, men vi prioriterer at møde ind på kontoret og løse opgaver i fællesskab.

Mere information
Du kan læse mere om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen på Københavns Kommunes hjemmeside. Du er også velkommen til at kontakte konsulent Stephanie Jøker Nielsen på 20 26 93 17 eller afdelingsleder Berit Soon Olsen på 29 36 13 58, hvis du vil vide mere om stillingen.

Søg via linket senest fredag den 15. august 2025
Samtaler afholdes den 22. og 25. august 2025.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.