Administrativ medarbejder med flair for økonomi og jura til Bygningsfornyelsen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Kan du sikre en god administration af vores puljer og bidrage til sikker drift?  

Københavns Kommune søger en gerne erfaren administrativ sagsbehandler, der kan bidrage til at sikre fremdrift og styring i vores puljer til ejendomme, som søger Byfornyelsesstøtte. Din største opgave bliver, sammen med en meget erfaren administrativ sagsbehandler, at være med til sikre, at vi har styr på procedurer og kan stå inde for, at tilskud udbetales og afregnes korrekt.   

Om Bygningsfornyelsen i Københavns Kommune  
Du bliver en del af Bygningsfornyelsen, der samarbejder med københavnerne om fremtidssikring af byens boliger. Det gør vi ved at understøtte en positiv byudvikling gennem renovering af den eksisterende by. Indsatserne sikrer sunde boliger, grøn omstilling samt bevaring og fremtidssikring af Københavns hverdagsarkitektur.  

Bygningsfornyelsens puljer og indsatser udvikler sig i takt med den grønne omstilling. Vi målretter samarbejdet med rådgivere, boligejere, lejere og andelsejere i København. Det sker gennem puljer og særlige indsatser, hvor vi bidrager med kompetencer og ressourcer for at fremme udviklingen af boliger, så de fremtidssikres bæredygtigt og rustes til klimaforandringerne.  

Du vil få en helt særlig rolle i at hjælpe boligforeningerne med at have orden på deres beslutningsgrundlag, og at der er styr på det økonomiske herunder indsendelse af byggeregnskab, overblik over budget og styr på procedurer.  

Om jobbet    
Din arbejdsopgave som administrativ medarbejder vil være en nøglerolle i vores arbejde, og du vil være omgivet af gode kolleger, som bidrager ind i et tværfagligt samarbejde herunder med den arkitektfaglige, økonomiske og juridiske vinkel i vores administration af Bygningsfornyelsens puljer.  

Der er godt styr på processerne, og der er et stort fokus på, at vi gør det rigtigt, og at vi gør det sammen. Bygningsfornyelsen uddeler på årsbasis omkring 100 millioner kroner til foreninger og boligejere. Du kan læse mere om vores puljer og administration af disse på hjemmesiden under Bygningsfornyelsen Byfornyelsespuljer i København - søg støtte til renovering og rådgivning | Byfornyelsespuljer.

Om dig  
Du har en uddannelse i offentlig administration – gerne med baggrund i en kontoruddannelse eller tilsvarende bachelor.

Du må gerne have erfaring med offentlig administration og et godt blik for tal, Excel og andre værktøjer, som kan hjælpe med at holde overblikket i hverdagen.   

  Vi forventer, at du   

  • kan arbejde selvstændigt og sikre fremdrift i dine opgaver   
  • tager ansvar for opgaveløsningen og er god til at indgå i et arbejdsfællesskab med mange faglige grupper
  • er robust med personlig autoritet og med skrapt blik for det strategiske  

Vi kan tilbyde dig
Et alsidigt job i en spændende og udviklingsorienteret organisation med gode kolleger. Du vil få stor indflydelse på tilrettelæggelsen af eget arbejde, mulighed for fleksible arbejdstider og have god kollegial sparring og ledelsesmæssig opbakning.  

Du bliver en del af enheden Bygningsfornyelse i Afdelingen for Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold (MKB) under Teknik- og Miljøforvaltningen. Vi arbejder tværfagligt og er ca. 35 ansatte med forskellige uddannelser og kompetencer. 

I MKB har vores kontorer aktivitetsbaseret indretning. Det betyder, at vores fysiske arbejdsplads er inddelt i forskellige zoner (fx aktivzoner og fokuszoner), som i højere grad understøtter opgaveløsningen i løbet af en arbejdsdag. Det giver en mere fleksibel indretning, hvor man som medarbejder aktivt vælger de omgivelser, der passer bedst til de opgaver, man skal løse i løbet af en dag. Som medarbejder i MKB vil du få et tilhørsforhold til en hjemmezone, hvor du og dine kolleger deles om skrivebordene i stedet for at have faste skriveborde. 

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.    

Der er tale om en fast fuldtidsstilling. Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid er på 37 timer inkl. frokostpause. Arbejdsstedet er Islands Brygge 37, 2300 København S.   

Stillingen ønskes besat senest 1. januar 2026 eller hurtigst muligt.    

Vil du vide mere? 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Kristine Dose Bertelsen på 51 84 30 93, teamkoordinator Birgitte Kortegaard på 23 30 89 92 eller Michael Hansen på 20 23 34 30.

Vi forventer at afholde samtaler løbende inden udgangen af november.   

Søg via linket senest søndag den 23. november 2025

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.