Administrativ medarbejder eller akademiske medarbejder (generalist) til Strandparkskolen

Søg jobbet

Politik og administration
Deltid - alt under 37 timer
Fastansættelse

Vil du være en central del af Strandparkskolens hverdag og være med til at skabe de bedste rammer for børn, forældre og medarbejdere?

Så vil vi meget gerne høre fra dig.

Strandparkskolen søger en administrativ medarbejder eller en akademiske medarbejder (generalist).

Baggrunden for den brede profil er, at vi har behov for både traditionelle sekretæropgaver på kontoret og mere udviklingsorienterede opgaver, som typisk varetages af en akademisk medarbejder.

Derfor håber vi at finde en medarbejder, som kan se sig selv i denne kombinerede og nyoprettede stilling.

Om stillingen
Arbejdstiden udgør 30 timer om ugen, men der er mulighed for færre timer, hvis det ønskes. Arbejdstiden er fordelt over hele kalenderåret – dvs. der også vil være arbejde i nogle af skolernes ferieuger, fx i sommerferien.

Om os
Strandparkskolen er en specialskole i Københavns Kommune med ca. 110 elever med vidtgående indlæringsvanskeligheder og fysiske handicap. Vi har ca. lige så mange ansatte.

Vi er i øjeblikket genhuset på to liggende adresser i Sydhavnen/Valby pga. en større renovering. Begge adresser er let tilgængelige med tog og metro (København S).

Din primære arbejdsplads bliver på skolens kontor på den ene matrikel.

Dine opgaver kan blandt andet omfatte

  • arbejde i Københavns Kommunes IT-systemer, fx MU-elev, KAS, Kvantum, Safetynet m.fl.
  • administrativ støtte til ledelsen, herunder ad hoc-opgaver
  • bestilling og modtagelse af varer via Kvantum
  • personale- og elevadministration
  • betjening af elever, forældre og personale
  • praktiske opgaver ifm. møder, arrangementer og daglig drift
  • understøttelse af kvalitetsarbejde, trivselsmålinger og dokumentation
  • koordinering og udarbejdelse af analyser, notater og præsentationer til fx pædagogiske tilsyn og skoleudviklingssamtaler med kommunen
  • kommunikationsopgaver, fx nyhedsbreve og hjemmeside
  • bidrag til administrative og organisatoriske processer
  • koordinering af udviklingsprojekter og samarbejde med eksterne partnere

Vi forestiller os, at du

  • har erfaring med skoleadministration, offentlig forvaltning eller anden relevant organisation afhængigt af din profil
  • er initiativrig, ansvarlig og løsningsorienteret
  • kan arbejde selvstændigt og analytisk og samtidig være en holdspiller
  • har humor, er rummelig og har et positivt livssyn
  • kan bevare overblikket – også når der er mange forstyrrelser i løbet af dagen
  • er struktureret, serviceorienteret og har sans for detaljer
  • bidrager med godt humør og lyst til samarbejde

Vi tilbyder

  • en meningsfuld arbejdsplads med hjerte, engagement og stærkt kollegialt fællesskab
  • gode kolleger, som brænder for elevernes udvikling
  • et miljø præget af tillid, åbenhed og humor
  • fleksibel arbejdstid og mulighed for faglig udvikling
  • en uformel og uhøjtidelig omgangstone, hvor latter er en del af hverdagen
  • gode muligheder for både faglig og personlig udvikling
  • et fællesskab, hvor vi løfter i flok og støtter hinanden

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.  
Arbejdstiden udgør 30 timer om ugen, men der er mulighed for færre timer, hvis det ønskes.
Vi ønsker stillingen besat den 1. januar 2026. 
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer. 

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte skoleleder Torben Højman Jensen på 24 63 55 33 eller KKFO-leder Inge Nørlund Larsen på 24 62 84 72.

Søg via linket senest mandag den 17. november 2025
Ansættelsessamtaler afholdes løbende, men seneste i begyndelsen af uge 48.