Akademisk medarbejder til arbejde med EU-projekter i Børne-og Ungdomsforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Har du lyst til at arbejde med projektstyring og sikre effektiv fremdrift i internationale samarbejdsprojekter med fokus på fødevarer og bæredygtighed? Trives du med at skabe struktur og overblik i komplekse projekter og samarbejde på tværs af nationale og internationale interessenter? Så er du måske vores nye kollega i ’Strategisk Indkøb og Mad’ i Børne-og Ungdomsforvaltningen (BUF) i Københavns Kommune.

Om jobbet
Vi søger en dygtig akademisk medarbejder til vores team, som vil være med til at løfte dagsordener på tværs af kontoret med særligt fokus på at understøtte Strategisk Indkøb og Mads deltagelse i EU-projekter. Projekterne varierer af karakter, men som udgangspunkt deltager vi med vores viden og ekspertise inden for offentlige grønne udbud og indkøb som et effektivt værktøj i omstillingen til mere bæredygtige byer og samfund. I tæt samarbejde med vores projektleder får du ansvar for at koordinere projekterne med særligt fokus på at sikre effektiv planlægning, styring og rapportering af projekterne, herunder også projektbudgetterne. Derudover vil du understøtte opgaveløsning på tværs af teamet i samarbejde med forskellige kollegaer og således få en bred indsigt og netværk i en række forskellige områder.

Dine opgaver og ansvarsområder vil inkludere

  • support af projekter indenfor fødevarer og udbud
  • teknisk og finansiel afrapportering til EU-kommissionen i løbet af projekternes levetid
  • budgetstyring på projekterne i samarbejde med økonomiafdelingen
  • koordinering og planlægning af møder med interne og eksterne partnere, herunder diverse nationale og internationale netværk
  • planlægning og afvikling af delegationsbesøg fra samarbejdspartnere
  • understøttelse af teamets øvrige opgaver (fx politisk betjening, sagsfremstillinger, mødeforberedelse og eventafvikling)

Om os
Afdelingen ’Strategisk Indkøb og Mad’ er et dynamisk team, der arbejder med en bred vifte af opgaver. Vi har ansvaret for offentlige fødevareindkøb og udbud på tværs af forvaltninger i Københavns Kommune med særligt fokus på at fremme bæredygtighed og styrke fødevaresystemer. Derudover varetager vi madområdet i Børne-og Ungdomsforvaltningen, som dækker daginstitutioner og madskoler, samt det strategiske arbejde med at sikre indkøbscompliance på tværs af enheder.

Du bliver en del af et engageret team med 13 medarbejdere med forskellige fagligheder og ansvarsområder, og som arbejder tværgående med andre forvaltninger og ud af huset med organisationer, andre byer og internationale partnere. I vores team er der ikke langt fra idé til handling, og vi bestræber os hele tiden på at blive bedre til det, vi arbejder med. Vi tror på, at et godt samarbejde og en positiv arbejdskultur skaber de bedste resultater. Derfor prioriterer vi faglig sparring, udvikling, videndeling og sociale aktiviteter højt, så vi sammen kan skabe et stærkt og velfungerende team.

Hvis du trives i et stærkt fagligt miljø, hvor du bliver udfordret og får mulighed for at bruge dine kompetencer, så vil du garanteret passe godt ind i vores team.

Om dig           
Vi leder efter en kollega, der bliver motiveret af at have ansvar for egne opgaver og af at sikre struktur og overblik i komplekse projekter med sans for detaljen. Du er opsøgende og trives i at arbejde i en politisk drevet organisation og finde løsninger i et bredt samarbejdslandskab, både internt i Københavns Kommune og med eksterne samarbejdspartnere.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til vores arbejdsområde, og vi lægger vægt på, at du er en dygtig generalist, der kan drive større processer, har erfaring med samarbejde med eksterne aktører og tager ansvar for egne opgaver. Det er desuden en fordel, hvis du har tidligere erfaring med internationale samarbejdsprojekter og til arbejdsgangene i en kommune og EU’s organisation.

Vi forventer, at du

  • har erfaring fra en lignende stilling og en relevant videregående uddannelse
  • har erfaring med og forståelse for projektarbejde, herunder gerne internationale projekter samt projektbudgetter og økonomistyring
  • arbejder struktureret og kan holde overblikket over flere opgaver ad gangen
  • er en dygtig generalist med politisk forståelse, og som trives i en politisk ledet organisation
  • er stærk i at opbygge relationer og samarbejde tværgående med interne og eksterne aktører
  • er kommunikativt stærk både mundtligt og skriftligt og formulerer dig klart og præcist på både dansk og engelsk

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende AC-overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. 

Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt.

Vi ønsker stillingen besat den 15. juli 2025 eller hurtigst muligt derefter.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer.

Du bliver ansat i Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune, som er Danmarks største kommunale forvaltning med et årligt budget på godt 12 mia. kr. Stillingen er placeret i Administrativt Ressourcecenter, der står for den administrative understøttelse af forvaltningens opgaver.

Fysisk er forvaltningen placeret i Nyropsgade tæt på Rådhuset og Vesterport Station.

Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Betina Bergmann Madsen på 23 63 62 29.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV, uddannelsesbevis og andre relevante dokumenter.

Søg via linket senest mandag den 9. juni 2025
Vi forventer at holde samtaler i 23.