Refusion for tegnsprogstolk - personlig assistent

Hvis din virksomhed har fået bevilget en tegnsprogstolk, skal du eller tolkeleverandøren anmode om udbetaling af tilskuddet.

Det er Ydelsesservice København, der står for udbetaling af et tilskud, hvis din virksomhed har fået bevilget en tegnsprogstolk.

Den konkrete procedure for udbetaling af tilskud afhænger af, om tegnsprogstolken er rekvireret eller er ansat internt i din virksomhed.

Rekvireret tolk: Sådan får tolkevirksomheden udbetalt refusion

  1. Tolkevirksomheden skal sende en e-faktura. Fakturaen skal indeholde EAN-nummer, ligesom følgende bruger-id skal fremgå af fakturaen: ”POGR”.
  2. Tolkevirksomheden skal hente skemaet ”Kvitteringsskema for tegnsprogstolk”, som findes nederst på denne side under ”Dokumenter”.
  3. Tolkevirksomheden skal udfylde kvitteringsskemaet. Husk, at arbejdsgiver og tolkebruger også skal underskrive skemaet.
  4. Send kvitteringsskemaet som bilag til e-fakturaen, alternativt digitalt eller med posten.
    • Digitalt: Send dokumenterne via Digital Post (virk.dk). Vælg ”Skriv sikkert om tegnsprogstolk” i kontaktoplysningerne nederst på siden.
    • Med posten: Ydelsesservice København, Løntilskudsafdelingen, Postboks 210, 1502 København V.

Hvis I har spørgsmål til refusion for rekvireret tegnsprogstolk

I velkomne til at ringe til os i Ydelsesservice (bogholderi) på 82 54 44 48. Telefonen er åben alle hverdage kl. 13-14.

Intern tolk: Sådan får I udbetalt refusion

  1. Download blanketten ”Anmodning om udbetaling af tilskud til personlig assistance” på vores hjemmeside.
  2. Udfyld blanketten.
  3. Vedlæg kopi af lønsedler til den personlige assistent.
  4. Send blanket og lønsedler til os digitalt eller med posten.

Hvis I har spørgsmål til refusion for intern tegnsprogstolk

I velkomne til at ringe til vores løntilskudsafdeling på 82 56 44 00. Telefonen er åben alle hverdage kl. 10-12.

Kontakt