Støtte til forældre med anbragte børn

Som forældre til et barn eller en ung, der bor på et børne- ungehjem i Københavns Kommune, kan du få rådgivning og en fast støtteperson. Du kan også møde andre forældre i samme situation.

Som forældre til et barn eller en ung, der er anbragt uden for hjemmet, kan du have brug for at have en fast støtte og én at tale med. Nogle gange kan det måske være rart at have et par ekstra øjne til at læse breve fra kommunen? Det kan også være, at du har behov for støtte til møderne med dit barns sagsbehandler. Uanset dit behov, kan du få hjælp hos rådgiverne i ForældreStøtten.

ForældreStøtten er et gratis tilbud, hvor der sidder rådgivere klar til at hjælpe dig. Du kan ringe eller skrive til rådgiverne og få personlig vejledning.

ForældreStøtten tilbyder også en fast støtteperson, der er uddannet socialrådgiver, men som ikke har noget med dit barns sagsbehandling at gøre. Du kan mødes med din støtteperson i lokalerne i Baldersgade eller hjemme hos dig, hvis det passer dig bedre.

Du har også mulighed for at møde andre forældre, der har børn eller unge anbragt uden for hjemmet. Der bliver løbende lavet forskellige arrangementer, hvor I kan udveksle erfaringer i trygge rammer.

Kontakt ForældreStøtten

ForældreStøtten

Telefonen er åben mandag-torsdag mellem 9-12.

Læs mere om ForældreStøtten