Pårørende til en ung, der udviser tegn på ekstremisme

Er du bekymret for en ung, som udviser tegn på ekstremisme, og måske i tvivl om, hvad du skal gøre? Så kan du læse mere om ekstremisme og få hjælp her.

Er du er bekymret for én du kender, som udviser tegn på ekstremisme? Måske kender du en ung der opsøger ekstremistiske arrangementer og grupper, eller isolerer sig og viser interesse for ekstremistisk litteratur og hjemmesider.

Hvis én du kender, har ændret adfærd, kan det være svært at vide, hvornår og hvordan du skal handle. Du er måske bekymret for at overreagere, eller i tvivl om, hvordan du bedst kan hjælpe.

Du kan kontakte Den Nationale Hotline mod Radikalisering. De giver hjælp og vejledning til at vurdere, hvordan situationen bedst gribes an.

Du kan også kontakte Københavns Kommune. Her kan du få oplysning om ekstremisme og forebyggelse, rådgivning og bestille oplæg til fx din arbejdsplads med uddybende information om ekstremisme.

Bekymret for en ung, der udviser tegn på ekstremisme

Den Nationale Hotline mod Radikalisering

Telefonen er alle dage fra 8 - 22.

Kontakt Københavns Kommune

Københavns Kommune, rådgivning og information

Telefonen er åben alle hverdage fra kl. 9-15.