Ekstra økonomisk støtte til løntilskud

Når du er ansat i løntilskud, kan du muligvis få dækket nogle af dine transportomkostninger.

Kørselsfradrag eller befordringsgodtgørelse?

Det kommer an på, om du bliver ansat i en privat eller offentlig virksomhed, hvordan dine transportomkostninger kan blive dækket.

• Hvis du bliver ansat i en privat virksomhed, kan du få kørselsfradrag.
  • Hvis du bliver ansat i en offentlig virksomhed, kan du ikke få et kørselsfradrag, men du kan få en befordringsgodtgørelse.

Befordringsgodtgørelse betyder, at du kan få udbetalt et beløb til at dække nogle af de udgifter, du kan have i forbindelse med din praktik.

Kørselsfradrag er derimod et skattefradrag, som man kun kan få, hvis man får løn på almindelige arbejdsvilkår.

Hvordan får jeg en befordringsgodtgørelse?

Hvis der er mere end 12 km hver vej fra din bopæl til dit offentlige ansættelsessted, kan du have ret til befordringsgodtgørelsen.

• Hvis du er på dagpenge, skal du søge om befordringsgodtgørelsen hos din

a-kasse.
  • Hvis du ikke er på dagpenge, skal du søge om befordringsgodtgørelsen på denne side. Du søger ved at udfylde nedenstående blanket, som du bagefter skal sende til os i jobcentret.

Download ansøgningsblanket

Åbner en dialog.

Bemærk

Hvis du er på dagpenge, skal du søge om befordringsgodtgørelsen hos din a-kasse.

Sådan sender du ansøgningsblanketten retur

Digitalt

Send skemaet til os via Digital Post. Du finder linket nederst på siden under "Kontakt".

Med posten

Send skemaet til os på den adresse, du er tilknyttet:

• Jobcenter København, Gammel Køge Landevej 43, 2500 Valby.
  • Jobcenter København, Sydbanestien 6, 2450 København SV.

Jobcenter København

Mandag

Tirsdag

Mandag

Tirsdag

Hvis du bliver syg

Modtager du kontanthjælp  - ring og aflys din aftale. Telefonerne åbner kl. 8.00 for sygemelding.

Modtager du dagpenge - meld dig syg på www.jobnet.dk