Hvis du ønsker at klage over en afgørelse Borgercenter Børn og Unge har truffet, skal vi have modtaget klagen senest 4 uger efter, du har modtaget afgørelsen. Skriv eller ring til:
Borgercenter Børn og Unge – Staben
Griffenfeldsgade 44
2200 København N.
33 17 42 24
Du kan også sende din klage med digital post. Læs mere på denne side. Bemærk, du skal bruge dit NemID, for at sende sikker, digital post
Hvis vi giver dig medhold i din klage, skal vi sende dig en ny afgørelse inden 4 uger.
Hvis vi ikke ændrer vores afgørelse, giver vi dig besked om det og sender klagen videre til Ankestyrelsen inden 4 uger.
Hvis vi ikke kan overholde fristen på 4 uger, skal du have besked om det. Du skal i så fald også have at vide, hvornår vi regner med at kunne sende klagen videre til Ankestyrelsen.
Hvis vi kun kan give dig delvist medhold i din klage, får du besked om det. Du skal så svare os inden 4 uger, hvis du stadig ønsker at klage. Vi sender så din klage videre til Ankestyrelsen inden 14 dage.
Når vi videresender en klage til Ankestyrelsen, så vedlægger vi de dokumenter, der er brugt ved kommunens afgørelse af sagen. Det kan fx være en ansøgning, økonomiske oplysninger, lægeerklæringer, journalnotater m.v.
Ankestyrelsen sender dig straks en kvittering, når den har modtaget din klage fra os.
Nogle sager kan ikke behandles af Ankestyrelsen. Det kan være, fordi klagefristen er overskredet, eller fordi Ankestyrelsen ikke kan tage stilling til det klagen handler om. Hvis Ankestyrelsen ikke kan behandle sagen, får du besked om det hurtigst muligt.
Du kan altid spørge din sagsbehandler om mulighederne for at klage.