Arkivnyhed - kan være forældet

Bestil tid til Borgerservice – så er der tid til alt det andet!

29.03.2019
Borgerservice starter på nettet. I dag bestiller 53 procent af københavnerne tid til Borgerservice. Ambitionen er 85 procent.

Det er forår. Måske skal du ud at rejse til sommer og har opdaget, at det er tid til at få fornyet dit pas. Det kan du hurtigt ordne i Borgerservice, og det er nemmest, hvis du starter med at bestille tid hjemmefra. Du kan bestille tid til alle services i Borgerservice, fx pas, kørekort, NemID eller hjælp til digital selvbetjening på www.kk.dk/bestiltid. Samtidig kan du vælge, hvilken Borgerserviceindgang i byen, der passer dig bedst, og få at vide hvad du evt. skal have med af dokumenter, når du kommer.

At give borgerne mulighed for at bestille tid til Borgerservice skal gøre det endnu lettere for borgerne at få hjælp og reducere ventetiden i Borgerservice. Den gode service glæder Borgerservicechef i Københavns Kommune, Line Friedrichsen:

”Tidsbestilling gør turen i Borgerservice lettere for københavnerne. Derfor har vi nu en klar ambition om at få endnu flere til at benytte sig af den mulighed, så vi på den måde kan sikre endnu bedre service til endnu flere borgere,” siger Borgerservicechefen, der allerede nu er klar med en opfordring til de borgere, der skal holde sommerferie i udlandet:

”Maj og juni er rigtigt travle måneder i Borgerservice med mange pasfornyelser. Så et godt tip er at tjekke, om passet er ved at udløbe, og få bestilt en tid i Borgerservice, hvis det skal fornys inden ferien.”

Du kan bestille tid til Borgerservice på kk.dk/bestiltid eller på tlf. 33 66 33 66. Derudover er personalet i Borgerserviceindgangene altid klar til at hjælpe med tidsbestilling for dem, der har brug for det.

Kontakt