Mødedato: 23.01.2014, kl. 18:30
Mødested: Kulturstationen Vanløse, Frode Jakobsens Plads 4, 2720 Vanløse

Orientering om sekretariatsregnskab 2013

Lokaludvalget orienteres om regnskab for sekretariatsmidler forbrugt i 2013.

Indstilling og beslutning

Formanden indstiller:
  1. at Vanløse Lokaludvalg tager orienteringen til efteretning.

Problemstilling

Ud over de midler Vanløse Lokaludvalg årligt fordeler som puljemidler til bydelens foreninger og lokale projekter, har Københavns Kommune udgifter forbundet med at servicere og understøtte lokaludvalget. Økonomiforvaltningen fastsætter brugen af midler til sekretariatsdrift, og den daglige drift varetages af lokaludvalgssekretæren.

Endeligt forbrug

 

Husleje og rengøring

134.000 

Møder, forplejning og seminarer

129.508 

Kontordrift, herunder internetrefusioner

253.060 

Porto

13.588 

Annoncer og kommunikation

29.344 

Samlet budget eksklusiv løn

565.000 

 I alt forbrug

 559.500

Mindreforbrug*

5.500

   
 Lønforbrug, herunder overhead til KS**

 2.318.000

 Lønbudget

 2.264.262

 Mindreforbrug***

 53.738

 
* Mindreforbrug på sekretaraitet forventes overført til kommunens kasse.
** Fra 2014 er lønbudgetter for lokaludvalgene samlet i een fælles pulje. Lokaludvalget vil ikke fremover blive orienteret om forbrug af lønmidler.
***  Mindreforbrug på løn forventes overført fra 2013 til 2014.

Ved dagsordnens udsendelse var regnskabet ikke lukket endeligt, hvorfor de endelige forbrugstal kan afvige en smule fra det i dagsordnen anførte.

Løsning

Lokaludvalget tager regnskabet til efterretning.

Økonomi

Se ovenstående.

Indstillingen har ingen økonomiske kosekvenser for Vanløse Lokaludvalg.

Videre proces

Regnskabet for brug af midler til sekretariatsdrift af Vanløse Lokaludvalg indgår som en del af Københavns Kommunes samlede regnskab.
/Bent Christensen.

Beslutning

Lokaludvalget tog orienteringen til efteretning.
Til top