Børne- og ungerådgiver til Din Sociale Indgang – Brønshøj-Husum-Vanløse
Vil du være med til at skabe positive forandringer for børn, unge og familier i Brønshøj?
Vil du være en del af et velfungerende myndighedsteam, der har et stærkt fagligt fællesskab, hvor der er gode udviklingsmuligheder?
Så er du måske den kollega, vi mangler i Din Sociale Indgang – Brønshøj-Husum-Vanløse (DSI Børn BHV).
Da en af vores dygtige børne- og ungerådgivere skal flytte, mangler vi nu en børne- og ungerådgiver til en fast stilling i distrikt Brønshøj, hvor du vil arbejde med udsatte børn, unge og deres familier. Stillingen er til besættelse den 1. januar 2026 eller hurtigst muligt derefter.
Om DSI Børn BHV
DSI Børn BHV er en af de fem enheder, som dækker Københavns Kommune. Vi er en velfungerende enhed med medarbejdere med socialfaglig, administrativ, psykologisk og pædagogisk uddannelsesbaggrund. Vi er organiseret i tre skoledistrikter (Brønshøj, Husum og Vanløse) og vores ledige stilling, er organiseret i distrikt Brønshøj. Hensigten med organiseringen er at komme tættere på vores samarbejdspartnere i de enkelte distrikter og dermed finde bedre løsninger til gavn for vores borgere. Vi vægter ligeledes et tæt samarbejde internt i distrikterne såvel som på tværs i enheden.
I Din Sociale Indgang arbejder vi med, at børn og unge får en tidlig indsats og får eller bevarer stabile og nære voksenrelationer til forældre eller familiens netværk. Vi bestræber os på et godt kollegialt samarbejde, og at det skal være rart at gå på arbejde, også selvom vi ofte har travlt og arbejder med mangeartede problemstillinger. Vi har stort fokus på børneinddragelse og du vil derfor opleve, at vi til vores sagsdrøftelser vil have fokus på, hvordan vi inddrager børn mest hensigtsmæssigt i deres egne sager. Vi stiller redskaber såsom 'bamse-taske' og 'unge-net' til rådighed, som kan bidrage til at fremme dialogen om det generelle, og det svære i barnet og den unges liv.
Distrikt Brønshøj
I distrikt Brønshøj arbejder vi med målgruppen 0-15 år og både med udsatte familier og familier med børn med handicap.
Vi er et velfungerende team bestående af 12 børne- og ungerådgivere med blandet erfaringsgrundlag, en socialfaglig koordinator og en afdelingsleder. Vi bestræber os på at være tydelige i vores kommunikation om, hvad der skal ske, og hvad mulighederne er. Vi inddrager barnet og familierne og kommunikerer klart og tydeligt, så de føler sig set og hørt.
Det er ikke altid, vi kan imødekomme barnets og familiernes ønsker. Du skal derfor kunne rumme det dilemma, der kan være i rollen som myndighed, hvor man skal træffe og formidle afgørelser indenfor givne rammer og gældende lovgivning. I den forbindelse sætter vi en ære i at formidle information og afgørelser, der bygger på et juridisk og socialfagligt grundlag på en måde, så det bliver let forståeligt for modtageren.
Vi lægger vægt på faglig sparring i hverdagen og på, at man åbent kan drøfte, hvis man er i tvivl eller har brug for andres perspektiver på en sag. Vi lægger vægt på, at vi kender hinanden som kolleger til gavn for både trivslen og fagligheden.
Hvem er du?
Det vigtigste er, at du kan se dig selv i rollen som børne- og ungerådgiver på myndighedsområdet, hvor du vil have en fast sagsstamme. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt og har flair for struktur, har overblik og kan holde flere bolde i luften på én gang.
Du kommer til at bruge din socialfaglige baggrund, men også din evne til at møde den specifikke familie og det enkelte barn og rumme den situation, de står i. Vi møder mange forskellige familier i vores arbejde, både udsatte familier og familier med børn med handicap. Vi møder både familier, der er i sorg eller krise, og der er stort behov for empati, situationsfornemmelse og rummelighed i mødet. Vi møder også familier, der ikke ønsker et samarbejde med kommunen, men hvor vi ser det nødvendigt for at sikre barnets udvikling og trivsel. Vi møder barnet og familierne med en faglig nysgerrighed ift., hvad vi kan tilbyde, og vi søger proaktivt at tænke i løsninger og muligheder.
Vi ønsker os, at du
- er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- har praktisk erfaring fra myndighedsområdet samt kendskab til lovgivningen
- har social- eller handicapfaglig viden (er en fordel)
- har et skarpt blik for sagsførelse og kan formulere dig klart og tydeligt både overfor borgerne og i den efterfølgende skriftlige dokumentation
- er positiv, ansvarlig og fagligt engageret
- er åben for at lære nyt og har lyst til at bidrage med egen viden
- har mod på at opsøge tværfaglige samarbejdspartnere med udgangspunkt i familiens behov og har lyst til at undersøge, hvor borgeren kan få den rette støtte, både indenfor kommunen eller i andet regi
- er nysgerrig og har lyst til at arbejde med komplekse problemstillinger hos udsatte børn og unge og deres familier, hvor der til tider kan være et højt konfliktniveau
- er god til at bevare roen og overblikket i et til tider hektisk miljø, hvor man aldrig ved, hvad der kommer ind ad døren
- har kendskab til DUBU og ICS eller har interesse for at lære det
- kan arbejde i den præmis, at vi arbejder med lovgivningsmæssige frister, hvorfor der er fokus på, at vi arbejder i sagerne indenfor de givne frister for at sikre borgerens retssikkerhed
Vi kan tilbyde dig
- en spændende og alsidig hverdag med høj grad af indflydelse og ansvar
- fokus på faglighed, faglig sparring samt tværfagligt samarbejde
- dygtige kolleger i en enhed med et stærkt kollegialt sammenhold, hvor vi spiller hinanden gode
- et hus, som har fokus på faglig og personlig udvikling, på trods af en travl hverdag – vi vægter fx i denne og kommende tid at prioritere intern kompetenceudvikling
- supervision
- at vi lægger vægt på en god oplæring, og du vil blive tildelt en mentor
- mulighed for eksklusiv kantineordning, som tager et stort socialt ansvar
- massageordning
- mulighed for gratis og ubegrænset parkering lige ved arbejdspladsen
Løn- og ansættelsesforhold
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Stillingen er med tiltrædelse fra den 1. januar 2026. Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for socialrådgivere, socialformidlere, administrativt personale/HK og efter principper om lokal løndannelse. Vi har adresse på Brønshøjvej 17 i Brønshøj. Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser og udvidet børne- og straffeattest, inden vi besætter stillingen.
Mere information
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Nanna Lund på 23 74 28 91 eller socialfaglig koordinator Maria Kofoed på 21 66 49 79.
Søg via linket senest søndag den 16. november 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 47/48.