Udskrivningskoordinator til Afdelingen for Forløbskoordination

Vil du være en del af et team, der består af 10 udskrivningskoordinatorer, som har ansvar for at sikre et sammenhængende udskrivningsforløb for den skrøbelige ældre borger?  
 
Center for Omsorg og Rehabilitering søger en udskrivningskoordinator til Centralforvaltningen. Stillingen er på 34 timer og er fra den 1. april 2018. 
 
Som udskrivningskoordinator har du en myndighedsfunktion, og dermed får du ansvar for bevilling af den rette hjælp til borgerne, efter de bliver udskrevet fra hospitalet. 
 
Afdeling for Forløbskoordination
Du bliver en del af Afdelingen for Forløbskoordination, som også omfatter pladsanviser til midlertidigt døgnophold, hjerneskadekoordinatorer og visitatorer af genoptræningsplaner.  
 
Du indgår i et team af udskrivningskoordinatorer, der har en nøglefunktion for borgeren i overgangen fra hospital til kommune. Hjemtagningen af færdigbehandlede borgere fra hospitalerne har stor politisk bevågenhed. Der er stort fokus på sammenhængende borgerforløb, og der arbejdes konkret på at afprøve nye samarbejdsformer på hospitalerne og udvikle udskrivningskoordinationen for borgeren.   
 
Udskrivningskoordination er organisatorisk tilknyttet Center for Omsorg og Rehabilitering i Centralforvaltningen. Dit team er samlet i en central funktion, der er organisatorisk forankret i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen på Sjællandsgade, København N.
 
Om stillingen 
Din hovedopgave vil være fremskudt visitation på hospitalerne – Frederiksberg og Bispebjerg, Amager og Hvidovre, Rigshospitalet og Glostrup samt Herlev og Gentofte. Du skal afklare borgernes behov og muligheder. Derudover er vejledning af borgere og pårørende en væsentlig kerneopgave.
 
Hjemtagning af de færdigbehandlede borgere på hospitalerne foregår i et samarbejde med hospitalernes samordningskonsulenter og er koblet tæt sammen med visitationen i lokalområderne samt udførerne. Du har desuden ansvar for at udskrive borgerne fra kommunens akutte plejeenhed.
 
Som udskrivningskoordinator vil du indgå i en kontorvagtsordning, hvor du besvarer telefonopkald fra lokalområderne, kolleger og hospitaler samt fordeler opgaver til dine kolleger.  
 
Vi forventer, at du  
  • er en fagligt velfunderet sygeplejerske, ergo- eller fysioterapeut  
  • har den nationale visitatoruddannelse eller tilsvarende  
  • har indgående erfaring og viden om god sagsbehandling  
  • har forståelse for de to sektorers rammer og vilkår  
  • er dialogsøgende, kreativt tænkende og løsningsorienteret  
  • har kendskab til at arbejde i en politisk ledet organisation 
Vi tilbyder  
  • et selvstændigt og udfordrende job i en funktion, som er under udvikling  
  • fagligt alsidige arbejdsopgaver, du selv kan være med til at præge  
  • et job med en stor kontaktflade – bl.a. internt i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen, til andre forvaltninger, Region Hovedstaden, hospitaler og andre kommuner  
Løn- og ansættelsesforhold  
Ansættelse sker efter gældende overenskomst.  
 
Mere information  
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af afdeling for forløbskoordination, Anette Juhl Skov på 2689 1012.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 19. februar 2018  
Der er planlagt ansættelsessamtaler den 23. februar 2018.  
  

Jobagent

Du kan oprette en jobagent, så du modtager en mail når Københavns Kommune opslår et job med netop din interesse.
Opret jobagent

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.