Teamleder (psykolog, socialpædagog eller socialrådgiver) til familieafdelingen i Børne-og Familiehuset Arild

Kan du bringe din faglighed og kompetencer i spil i en stilling, der både indeholder ledelsesopgaver og deltagelse i praksis – i samarbejde med dygtige og erfarne familiebehandlere?  
 
Vi søger en teamleder/familiebehandler, der har lyst og kompetence til at være med til at udvikle et fagligt miljø, til løsning af komplekse familiebehandlingssager, i samarbejde med et nyt familieteam. Samtidig skal teamlederen være med i praksisarbejdet i forhold til at skabe forandringsprocesser i familier, der har brug for at udvikle forældrekompetence, for at hjælpe deres barn/børn ind i en bedre trivsel og udvikling.  
 
I Arild får du en fagligt spændende og afvekslende hverdag, hvor vi ledelsesmæssigt er optaget af dynamisk organisering og meningsskabelse med borgeren i centrum. Vi tilrettelægger fleksible forløb med baggrund i familiens udfordringer. Vi arbejder altid "tæt på familien" med inddragelse af relevante, professionelle aktører og netværket.  
 
Vi søger en teamleder/familiebehandler, der har erfaring med at være fagligt inspirerende, der kan facilitere det gode teamsamarbejde, tænker i løsninger, er kompetent til at koordinere og planlægge opgaver, så ressourcerne anvendes bedst muligt i det systematiske arbejde med komplekse familiebehandlingssager.  
 
Arbejdstid
Stillingen er på 37 timer ugentlig. Der vil være ca. 17 timer til teamlederopgaver – resten af tiden vil være familiebehandling. Der kan forekomme aften- eller weekendarbejde.
 
Kvalifikationer og opgaver
Du er uddannet psykolog, socialpædagog eller socialrådgiver, gerne med efteruddannelse i familiebehandling. Du har viden om aktuel teori om tilknytning, udviklingspsykologi, mentalisering, neuroaffektiv teori, resiliens, systemisk teori og løsningsfokuseret teori. Du har erfaring med at arbejde målrettet og metodisk med afsæt i handleplanens udviklingsmål. Du er god til at formidle din viden og indgå i sparring med teamet omkring udfordringer og problematikker i behandlingsarbejdet. Du har stærke evner til at skabe overblik og organisering i forhold til opgaver og ressourcer i teamet. Du synes, at det er sjovt at varetage administrativt arbejde. Du har kendskab til de juridiske rammer for arbejdet og forståelse for at arbejde ud fra de overordnede strategier, der er i Socialforvaltningen, i forhold til udsatte børn og familier. Samarbejdet med alle eksterne samarbejdspartnere tilgår du med en respektfuld attitude, samtidig med, at du har en stærk faglig profil, der kan kvalificere refleksion og fælles drøftelse. Du kommer til at samarbejde med et lederteam der er tydelig omkring vilkårs- og mulighedsrum, og som vægter inddragelse, tillid og ansvarlighed højt for alle medarbejdere.   
 
Hvem er vi?  
Vi er lige flyttet til nye, flotte lokaler på Gadelandet og udvider normeringen fra tre til syv familiepladser. Vi arbejder med specialiserede behandlingsindsatser til børn (0-6+) og deres familier. Institutionen har både døgnophold for anbragte børn og for børn med deres forældre. Vi løser opgaver, der rummer høj grad af kompleksitet og fordrer helhedsorienterede løsninger. Vi arbejder fleksibelt, inddragende og vidensbaseret med fokus på at skabe målbare forandringer. Vi har en integrativ teoretisk tilgang, fordi vi løser en bred vifte af opgaver. Vi tilstræber en forankret faglighed i forhold til teoretisk viden, metodisk kunnen og praksiserfaring.  
Hos os er det vigtigt, at trivslen er høj og der er plads til humor. Vi er et tværfagligt arbejdssfællesskab, hvor vi tænker, at vi er hinandens forudsætning for at kunne lykkes med den faglige opgave.  
 
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og principperne i Ny løn. Tiltrædelse den 15. april 2018.    
 
Der er informationsmøde tirsdag den 20. februar kl. 16.30-18.00 på Svendborggade. Tilmeld dig på 3286 1411.
 
Lyder det som om denne stilling er noget for dig, så send os din ansøgning.  
 
Det er vigtigt, at ansøgningen indeholder præcise datoer for ansættelse/ophør, uddannelsesbevis, dokumentation for erfaring og efteruddannelse. 
 
Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 23. februar 2018.
Vi afholder ansættelsessamtaler torsdag den 1. marts på Wibrandtsvej, København S. 

Jobagent

Du kan oprette en jobagent, så du modtager en mail når Københavns Kommune opslår et job med netop din interesse.
Opret jobagent

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.