Du er her

Klag til Borgerrådgiveren

Du skal klage til forvaltningen, før du klager til Borgerrådgiveren.
Klageblanket
Du kan logge på med NemID, udfylde klageblanketten og sende den digitalt. Eller du kan udfylde blanketten på skærmen, printe og sende den med posten. Hvis du har problemer med blanketten, så ring til Borgerrådgiveren på telefon 33 66 14 00.

I første omgang skal du henvende dig der, hvor din sag behandles, for at få problemet løst eller for at klage. Læs her hvordan du klager over kommunen

Har du selv klaget til forvaltningen og ønsker du, at Borgerrådgiveren skal se på din sag, har vi brug for de nødvendige oplysninger, for at kunne behandle din klage. Vi skal bruge dit navn, din adresse, oplysning om hvad du klager over, og hvilken forvaltning/enhed du klager over.

Hvis du vil klage til Borgerrådgiveren, opfordrer vi dig til at bruge klageblanketten. På den måde kan vi hurtigere komme i gang med at se på din sag.

Ønsker du ikke at anvende klageblanketten enten digitalt ved brug af NemID eller ved at udfylde skemaet på skærmen og sende det efterfølgende, kan du printe, udfylde og sende dette klageskema (printes og udfyldes i hånden). Du er også velkommen til at henvende dig på anden vis.

Læs mere om hvordan du kommunikerer sikkert med kommunen

Vil du vide mere om, hvad en klage til Borgerrådgiveren skal indeholde, kan du læse Borgerrådgiverens klagevejledning nedenfor.

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.