Hjemmevejleder til § 85 Hjemmevejledningen Amager

Genopslag
 
Vil du være en del af et velfungerende hjemmevejlederteam?
Har du psykiatrisk erfaring, høj faglighed og en veludviklet humor, så læs videre.  
 
Hjemmevejledningen i Københavns Kommune er i rivende udvikling, og vi er i fuld gang med at indføre nye arbejdsmetoder for i større udstrækning at kunne favne psykisk sårbare borgeres mangefacetterede støtte- og træningsbehov.  
 
Vi søger i den forbindelse en hjemmevejleder til at varetage følgende funktioner
  • § 85-hjemmevejleder, som løser opgaver i henhold til § 85 i Lov om Social Service; hjælp, omsorg eller støtte samt optræning og hjælp til udvikling af færdigheder til personer, der har behov herfor på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer  
  • gruppeforløb, hvor borgere med enslydende VUM-bevillinger støttes i udviklende fællesskaber
  • åben rådgivning af § 85-borgere.     
Vi er på udkig efter en medarbejder med uddannelse som enten autoriseret social- og sundhedsassistent, ergoterapeut, sygeplejerske, pædagog eller lignende.  
 
Arbejdet foregår hovedsageligt i borgerens eget hjem og nærmiljø med udgangspunkt i den af myndighed bevilligede VUM og borgerens ønsker om udvikling og forandring. Støtten gives både i form af besøg, virtuelt og pr. telefon.  
 
Derudover skal der løbende opstartes gruppeforløb og tilbydes åben rådgivning.  
 
Vi støtter borgerens recoveryproces med psykosocial rehabilitering, hvor Socialpsykiatriens Grundfortælling og Købehavns Kommunes værdisæt er vores indfaldsvinkel. Vi vægter det tværfaglige samarbejde med myndighed i Borgercenter Voksne, Jobcenteret og Region Hovedstadens Psykiatri højt.  
 
Vi forventer, at du  
  • er en nærværende medarbejder med tidligere ansættelse i social- eller behandlingspsykiatrien og er i besiddelse af en høj faglighed
  • er vant til at arbejde struktureret og kan bevare overblikket i en travl hverdag, som kræver fleksibilitet og kreativitet i forhold til borgernes behov
  • evner at arbejde selvstændigt med sparring og feedback fra dine kollegaer, og at du som en integreret del af dit arbejde reflekterer over din egen daglige praksis
  • har gode evner i forhold til at etablere kontakt og for at være opsøgende i forhold til borgere og relevante samarbejdspartnere
  • har gode it-kundskaber og har erfaring med og forstår vigtigheden af den skriftlige dokumentation af dit arbejde sammen med borgeren
  • har lyst til faglig udvikling og vil gøre dit til at skabe et godt arbejdsmiljø. 
Vi tilbyder  
  • spændende, afvekslende arbejdsopgaver, der planlægges selvstændigt med backup fra teamet  
  • åbne og imødekommende kollegaer med stort engagement, høj faglighed og humor  
  • mulighed for udvikling af personlige og faglige kompetencer, herunder den socialpsykiatriske basisuddannelse, samt MI, LA, ÅD og FIT  
  • årlige temadage med fordybelse i faglige temaer  
  • sagssupervision med ekstern supervisor  
  • cykel og andre relevante arbejdsredskaber stilles til rådighed  
  • adgang til træningsfaciliteter til benyttelse i fritiden. 
Ansættelsesvilkår  
Stillingen er på 37 timer ugentligt med fleksibel arbejdstid inklusive aften- og weekendarbejde, alt efter opgavevaretagelsen. Tiltrædelse snarest muligt.  
 
Yderligere information  
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte tilbudsleder Helle Larsen på 2722 3611. For mere information om Center Amager: se vores hjemmeside www.centeramager.kk.dk.
 
Læs om Københavns Kommunes socialpsykiatris grundfortælling: https://www.kk.dk/nyheder/ny-grundfortaelling-socialpsykiatrien-i-koebenhavn.
 
Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 28. februar 2018.

Jobagent

Du kan oprette en jobagent, så du modtager en mail når Københavns Kommune opslår et job med netop din interesse.
Opret jobagent

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.