Hvorfor, hvornår og hvordan kommer det nye system til at fungere?

Hvorfor vil I indføre et nyt system?

Vi i kommunen ønsker først og fremmest at skabe et pladsanvisningssystem, som giver byens forældre et rigtig godt overblik over, hvor og hvornår de kan få plads til deres barn. 

Bookingsystemet giver de københavnske forældre mulighed for selv at tage den ledige plads, de helst vil have – uden at skulle kontakte Pladsanvisningen først.

Det nye system kommer til at fungere både på computere, tablets og smartphones.

Hvornår træder det nye system i kraft?

Vi er i øjeblikket ved at udvikle systemet sammen med en leverandør, og vi ved endnu ikke, om vi bliver klar til at gå i luften i sommeren 2019 eller i efteråret 2018.

Der kan stadig vise sig bump på vejen, som vi ikke kender til endnu, og som vi skal have rettet ud, inden vi tager det i brug. Men en ting er sikkert: vi tager ikke systemet i brug, før vi har testet det grundigt.

Vi vil informere nærmere om tidsplan her på siden.

Hvordan kommer det nye system til at fungere?

Det vil komme til at fungere lidt, som når man bestiller biografbilletter på nettet. Man kan vælge mellem de pladser, som endnu ikke er optaget

I bookingsystemet vil de ledige og tilgængelige pladser ofte afhænge af behovsdatoen. Altså, hvis man ændre sin behovsdato vil udbuddet af pladser typisk også ændre sig.

Alle ville kunne se, hvilke pladser som er ledige hvornår, og der vil ikke længere være noget, som hedder ventelister.